خبرگزاری کار ایران

وجود بیش از ۷۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور ؛

استاندار مرکزی : دولت از پس بودجه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام برنمی‌آید / تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام استان؛ ۳۰۰ طرح

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۶۱۷

سید علی آقازاده گفت: در کشور بیش از ۷۰ هزار پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که برای تکمیل آن ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و دولت هم از پس بودجه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام برنمی‌آید.

به گزارش ایلنا از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت:   مشوق‌های خیلی خوبی برای واگذاری این پروژه‌ها و همچنین ایجاد واحدهای تولیدی و کشاورزی در بودجه اختصاص داده‌شده است.

وی افزود: این مشوق‌ها می‌توانند بخش خصوصی را ترغیب کرده و برای آن‌ها انگیزه ایجاد کند. از طرف دیگر دولت با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند بهترین استفاده را درزمینهٔ ارائه خدمات بهتر به‌ویژه در استان‌ها داشته باشد.

استاندار مرکزی تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام استان را ۳۰۰ طرح برشمرد و تصریح کرد: همه پروژه‌ها قابل‌واگذاری نیست به‌عنوان‌مثال پروژه‌های راه و جاده را نمی‌توان واگذار کرد اما حدود 25 درصد این پروژه‌ها شامل مراکز ورزشی، فرهنگی، هنری و ... قابلیت واگذاری دارد.

آقازاده اعتبار لازم برای پروژه‌های نیمه‌تمام استان را ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان دانست و ادامه داد: بودجه استان یک‌دهم این مبلغ است و به همین علت قطعاً به ورود بخش خصوصی نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: جلسه بعدی شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با حضور فعالان اقتصادی ساوه و زرندیه در این شهرستان برگزار می‌شود.

دبیر شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت هم در این نشست از آمادگی بخش خصوصی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خبرداد. 

توسطی هدف از برگزاری نشست ها را بررسی مشکلات و رفع موانع موجود دانست و گفت:  استفاده از طرح ها در وثیقه بانکی یکی از دیگر مشکلاتی است که بخش خصوصی با آن مواجه است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز