خبرگزاری کار ایران

فرماندار تربت جام :

برای سرمایه گذاران در بخش گردشگری فرش قرمز پهن می کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۵۶۷

مرتضی حمیدی گفت : گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و کسانی که در این حوزه حاضر به سرمایه گذاری باشند ما از آنها حمایت می کنیم و تسهیلات در اختیار آنان قرار می دهیم و فرش قرمز برایشان پهن می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت جام، مرتضی حمیدی در نشست خبری روز یک شنبه 26 اسفند ماه با موضوع نوروز و گردشگری گفت : یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم بحث گردشگری و جذب گردشگر است و تربت جام تمدن بسیار غنی و تاریخ بسیار بلندی دارد.

 وی افزود: عرفا و علمای بزرگی همانند شیخ الاسلام احمد جامی، مولانا عبدالرحمن جامی، شاه قاسم انوار، ابوالوفای بوزجانی و ... در خطه جام پرورش یافته‌اند، بزرگانی در حوزه‌های فیزیک، نجوم، ریاضی ، ادبیات و عرفان داشته ایم  که نشان‌دهنده این است که این منطقه از نظر منابع انسانی قوی و تاریخ و تمدن غنی دارد.

فرماندار تربت جام گفت: منطقه‌ای که تمدن و تاریخ قوی داشته باشد، یقینا ابنیه تاریخی فراوانی دارد و شاهد این هستیم که ابنیه تاریخی بسیاری همانند رباط جام، آثار معماری آرامگاه شیخ احمد جام و... در شهرستان وجود دارد که هر کدام آن یک ظرفیت و پتانسیل برای جذب گردشگر است و از این ظرفیت باید استفاده شود.

حمیدی گفت : اولین اصل گردشگری زیرساخت است و زمانی می توانیم جذب گردشگر داشته باشیم که زیر ساخت خوب  همانند هتل، رستوران، راه و جاده مناسب  و ... را داشته باشیم که خوشبختانه تمام این امکانات در تربت‌جام فراهم است؛ هتل و رستوران  در شهر وجود دارد و راه بین شهری جاده مشهد_تربت جام جاده خوبی است و فاصله‌ای زیادی با مرکز استان نداریم  و ضریب آسفالت شهرستان در حوزه شهری 100درصد و در راه روستایی نیز 96 درصد است.

وی افزود : به‌رغم این‌که ما در شرقی‌ترین منطقه استان هستیم و این مناطق معمولا خاصیت کویری دارند ، اما در مناطقی همچون ابدال‌آباد، بزد ، رونج و.... رودخانه ها و تفرجگاههای خوبی داریم و در منطقه چشمه‌گل پرورش آهو داریم که می تواند باعث جذب گردشگر شود.

وی بیان کرد: تربت‌جام با فاصله ۱۶۰ کیلومتری از مشهد، می‌تواند باعث جذب  زائران و مسافران استان باشد و ما به دلیل مجاورت با کشور‌های همسایه می‌توانیم از ظرفیت‌های توریسم درمانی هم استفاده کنیم.

فرماندار تربت جام  گفت : توریسم درمانی صرفا به استفاده افراد از مراکز درمانی مربوط نمی‌شود و این بیماران هر کدام همراهانی دارند که این همراهان از  امکانات شهر همانند سوپر مارکت‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و... استفاده می‌کنند.

حمیدی گفت: حوزه صنایع دستی شهرستان یک برند و پتانسیل‌ برای جذب گردشگر است. بطور مثال  فرت تربت جام بهترین فرت است و اگر در این زمینه سرمایه گذاری کنیم اقتصاد شهر به رونق می افتد.

وی گفت: از ظرفیت بوم‌گردی در روستاهای شهرستان باید استفاده ببریم و بوم گردی را فعال نماییم و در این زمینه  وام‌های کم بهره در نظر گرفته شده و یکی از بخش‌هایی است که مردم می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند که برای سرمایه گذاران در بخش گردشگری فرش قرمز پهن می کنیم.

.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز