خبرگزاری کار ایران

گندمی مطرح کرد:

74درصد منابع درآمد عمومی شهرداری مشهد از صنعت ساختمان است

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۹۱۷

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای‌شهر مشهد با اشاره به اعتبار 20 میلیارد تومانی برای آسفالت معابر در سال 98 گفت: اولویت آسفالت با معابر مناطق کم برخوردار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، بتول گندمی امروز در نشست‌خبری تشریح اقدامات سال 97 درباره بودجه سال 98 شهرداری مشهد افزود: بودجه عمومی و جاری سال آینده شهرداری مشهد با 35 درصد افزایش نسبت به سال گذشته از 31 هزار و نهصد هزار ریال به 42 هزار و 980 میلیارد و 924 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای‌شهر مشهد اضافه کرد: از مبلغ فوق 39.932.956.000 هزار ریال مربوط به بودجه شهرداری و 3.047.968.000 ریال مربوط به بودجه سازمان‌ها است که با توجه به مواد برنامه عملیاتی که مقرر شده در آمد پایدار از 25 درصد به 40 درصد افزایش یابد، سال 98 درآمد پایدار در مجموع 23 درصد از کل درآمد را شامل و 77 درصد نیز مربوط به درآمدهای ناپایدار حوزه صنعت ساختمان است.

وی با بیان اینکه در مجموع بودجه مصوب شامل حوزه شهرداری، اقتصادی و سازمان‌ها در سال 98 بالغ بر 9 هزارو 90 میلیارد تومان است، اظهار کرد: یکی از موارد مهم در بودجه سال آینده افزایش 65 درصدی بودجه عمرانی از مبلغ یک هزار و 39 میلیارد تومان به یک‌هزار و 718 میلیارد تومان است که بیشترین سهم آن به حوزه حمل ونقل و ترافیک اختصاص دارد.

گندمی تصریح کرد: بودجه شهرداری از حوزه صنعت ساختمان سال آینده 2 هزار و881 میلیارد تومان پیش بینی شده است که 74 درصد ناپایدار شهرداری مشهد را تشکیل می دهد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه متاسفانه آمار دقیقی از سهم شهرداری از محل مالیات نداریم، ادامه داد: این موضوع را به استاندار اعلام کرده‌ایم و معتقدیم سهم شهرداری از محل مالیات بیشتر از 420 میلیارد تومان است.

وی گفت: همچنین سهم وصولی شهرداری از عوارض بلیت هواپیمایی تنها ۱۱ میلیارد تومان برای سال جاری در نظر گرفته شده است در حالی که با توجه به تعداد پروازها و مسافری که از طریق هوایی به مشهد وارد شده و یا خارج می‌شوند این رقم باید بالغ بر 100 میلیارد تومان باشد که این آمارها را نیز در اختیار ما نمی‌گذارند که از نمایندگان استان و استاندار می خواهیم کمک کنند تا این حقوق قانونی شهرداری محقق شود.

وی افزود: بزرگترین کدهای درآمدی شهرداری مشهد در بودجه ۹۸ با ۲۳ درصد در حوزه مالیات بر ارزش افزوده است.

وی به بودجه در نظر گرفته شده برای خط 3 قطارشهری مشهد در سال آینده اشاره و اضافه کرد: بر این اساس اجرا و بهره برداری از مسیر شهدا تا پایانه امام رضا (ع) با سه ایستگاه شهدا، باب الجواد و پایانه در بودجه ۹۸ دیده شده است.

گندمی به خط دو قطارشهری مشهد نیز اشاره و تصریح کرد: خط دو قطارشهری مشهد نیز فردا از میدان شریعتی تا میدان شهید کاوه تست آزمایشی می شود و براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تا پایان خرداد ۹۸ به بهره برداری برسد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای‌شهر مشهد در ادامه اضافه کرد: در بخش درآمدهای ساختمانی مهمترین کدها، کد عوارض نوسازی با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان با دو درصد سهم در بودجه ۹۷ است که این رقم در بودجه ۹۸ به ۷۵ میلیارد تومان با یک درصد سهم رسیده که با این حساب سرانه هر شهروند در عوارص نوسازی برای سال ۹۸ معادل ۲۳۶۲۸ تومان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در بخش تخلفات در کل درآمد شهرداری ۸۵۱ میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد سهم برآورد شده که این رقم در بودجه سال آینده شهرداری ۱۰۸۴ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

گندمی تصریح کرد: همچنین عوارض ساختمانی مانند پروانه از ۱۱۵۸ میلیارد تومان سال ۹۷ به مبلغ ۱۸۵۷ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در بخش هزینه‌های جاری و نگهداری شهر برای سال ۹۸ مبلغ ۱۶۵۳ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده، اظهار کرد:سرانه‌ای که شهرداری برای هر نفر در طول یک سال در این بخش هزینه می‌کند ۵۱۰ هزار و ۶۹۷ تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز