خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به ایلنا:

دنبال راه‌های مختلفی برای خنثی کردن فشارها هستیم/استفاده ازامکانات و تدابیر اقتصادی برای مقابله با تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۹۰۴

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: سال آینده می‌تواند سالی باشد که فشارها بیشتر حس می‌شود که به دنبال یافتن راه‌های مختلفی برای خنثی کردن فشارها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بهروز کمالوندی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایلنا، درباره تحریم‌های امریکا علیه ایران گفت: امریکا در گذشته ایران را تهدید به حمله نظامی و مسائل دیگر می‌کرد و با توجه به اینکه این موضوع خاصیت خود را به دلیل توان جمهوری اسلامی از دست داده، دیگر امکان این موضوع وجود ندارد که حرفش را هم بزنند.

وی تنها دستاویز فشار به ایران از سوی امریکا را ابزارهای اقتصادی و تحریم ذکر کرد و اظهار داشت: کاری که امریکا می‌کند جنگ تمام عیار اقتصادی است و به همه متحدین و غیرمتحدین خود فشار می‌آورد که با کشور ما روابط اقتصادی نداشته باشند اما ما فشارها را تحمل کرده‌ایم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: سال آینده می‌تواند سالی باشد که فشارها بیشتر حس می‌شود که به دنبال یافتن راه‌های مختلفی برای خنثی کردن فشارها هستیم.

کمالوندی با بیان اینکه هیأت حاکمه امریکا ظاهرا احساس می‌کنند که فشارها اثر گذاشته اما به نظر می‌رسد اگر دوره‌ای بگذرد و معلوم شود که فشارها اثرگذار نبوده مجبور به تغییر سیاست‌های خود می‌شوند، خاطرنشان کرد: سال آینده از همه امکانات، تدابیر اقتصادی و مدیریت داخلی خوب و همچنین امکانات و ظرفیت‌های داخلی برای جنگ اقتصادی حداکثر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه امریکایی‌ها در منطقه خود زمان‌هایی را بسته‌اند و تا ابد نمی‌توانند بر ما فشار وارد کنند، خاطرنشان کرد: اگر بدانند فشارها تاثیرگذار نیست و هزینه‌های زیادی برآنان تحمیل می‌شود و متحدانشان اذیت می‌شوند سیاست‌های خود را تغییر می‌دهند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: تحریم بخشی از مشکلات ما است و از قدیم تحریم‌ها از سوی امریکا علیه ایران وجود داشته و کم و زیاد شده که امروزه فشارهای اقتصادی را علیه کشور ما افزایش داده‌اند.

کمالوندی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره دستاوردهای هسته‌ای ابراز داشت: در ۲۰ فروردین ماه سال آینده مجموعه گسترده حدود ۱۱۲ مورد به نمایش گذاشته می‌شود که اهمیت فوق‌العاده‌ای در سطح فنی، اکتشاف، استخراج، چرخه سوخت، نیروگاهی، علوم وفنون و پیشرفته لیزر و حوزه‌های مختلف دیگر  دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز