خبرگزاری کار ایران

سرهنگ شرق مطرح کرد:

پرهیز از خطر، آرامش در سفر؛ شعار سال پلیس‌راهور/ توقیف خودرو در صورت گزارش بدحجابی

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۹۵۵

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با اشاره به شعار سال با عنوان "پرهیز از خطر، آرامش در سفر" گفت: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس راهور در سطح شهرهای استان، خدمات لازم ارائه می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ غلامعلی شرق امروز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح نوروزی، چندین تیم متشکل از خودروسواران، موتور و پاس پیاده در معابر شهری خدمات ویژه ارائه می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر چادرهای راهور، ایستگاه‌های ثابت و سیار، ماموران راهور در مسیر تردد وسایل نقلیه، راهنمای مسافران خواهند بود. 

سرهنگ شرق با اشاره به کنترل ترافیک پنجشنبه آخر سال، تصریح کرد: برای تسهیل تردد وسایل نقلیه، تیم‌های راهور شهرهای استان در اطراف زیارتگاه‌ها، امامزاده‌ها، گلزار شهدا مستقر می‌شوند.

وی گفت: پس از شروع سال‌جدید نیز تیم‌های پلیس راهور در مناطق مختلف ورودی به استان به ویژه درجاده ورودی جاده کرج - چالوس، بلوار خلج‌آباد، خط چهارحصار و میدان امیرکبیر مستقر می‌شوند.

شرق افزود: نیروهای راهنمایی و رانندگی در اجرای طرح نوروزی با هرگونه تخلف رانندگی که سبب تصادفات احتمالی می شود به شدت برخورد می کنند.

سرهنگ شرق در ارتباط با جرائم راهنمایی و رانندگی به خبرنگار ایلنا گفت: رانندگان متخلف 60 روز فرصت پرداخت جریمه دارند و چنانچه نسبت به جرائم اعتراض دارند، 60 روز فرصت اعتراض خواهند داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز، گفت: از ابتدای سال تاکنون 15 هزار و 688 پرونده اعتراض به جریمه تخلفات رانندگی در پلیس‌راهور استان تشکیل شده که با توجه به تعداد پرونده وارد شده، زمان رسیدگی به شکایات، متفاوت است.

سرهنگ شرق در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر جریمه بدحجابی داخل خودرو گفت: این تخلف همچون تخلفات دیگر  مانند حمل حیوان و یا نصب شیشه دودی و... معمولا به‌صورت حضوری توسط ماموران به راننده اعلام می‌شود ولی گاهی تخلف توسط ماموران نامحسوس رویت و شماره خودرو به پلیس راهور گزارش می‌شود. بدین ترتیب جریمه تخلف که معمولا توقیف وسیله نقلیه است با پیامک به صاحب خودرو اعلام می‌شود.

سرهنگ شرق، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 78 نفر در معابر شهری این استان براثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که بیش از 74 درصد آنان عابران پیاده بودند و این درحالی است که تصادفات فوتی در معابر درون‌شهری 6 درصد کاهش داشت و در بخش تصادفات جرحی 26 درصد کمتر از سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با یادآوری شعار سال پلیس راهور با عنوان "پرهیز از خطر، آرامش در خطر" تصریح کرد: دوربین‌های ثبت تخلف در معابر درون‌شهری شهرستان کرج، فعال شد در حالی که فعالیت دوربین‌های ثبت تخلف این استان متوقف شده بود که دوباره با حضور نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز راه اندازی شد.

وی بیان داشت: با راه اندازی این دوربین‌ها تخلف رانندگان ثبت و بلافاصله از طریق پیامک به رانندگان ارسال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با اشاره به مجهز شدن خودروهای پلیس راهنمایی و رانندگی این استان به سیستم ردیاب، افزود: با تجهیز این سیسم رد یاب ماموریت پلیس راهور را برای پیشبرد ماموریت ها یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز