خبرگزاری کار ایران

به همت اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز:

برگزاری اولین همایش طرح ارتقای ایمنی موتورسوران استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۱۴

این همایش به منظور کاستن از تلفات جانی و مالی حوادثرانندگی موتور سواران در طول جاده به ویژه در راه‌های روستایی برگزار شد.

ایلنا: اولین همایش طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران استان البرز به منظور فرهنگ سازی و ارتقای دانش ایمنی راکبین موتور در شهرستان نظر آباد برگزار و تجهیزات ایمنی مرتبط در اختیار موتورسیکلت سواران قرار گرفت.

به گزارش ایلنا در کرج، معاون حمل ونقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز، در این همایش، گفت: به منظور کاستن از تلفات جانی و مالی حوادثرانندگی موتور سواران در طول جاده به ویژه در راه‌های روستایی که از آمار بالایی برخوردار هستند، همچنین با توجه به آسیب پذیری راکبین موتور سوار بر اثر تصادف در محور‌های روستایی، اولین طرح ارتقای ایمنی موتور سیکلت سواران استان در شهرستان نظر آباد اجرایی شد.

رحمت شعبانی با اشاره به اینکه بخشی از فوتی‌های ناشی از حوادثرانندگی استان را موتورسواران تشکیل می‌دهند، افزود: آشنا کردن موتور سواران با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به موتورسوارن، تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌های استان، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: در این مرحله از طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران، موتور سواران علاوه بر موارد آموزشی که در این همایش فراگرفتند، به لوازم و تجهیزات ایمنی از جمله کلاه ایمنی، حمایل شبرنگ و برچسب شبرنگ قابل نصب روی موتور سیکلت به منظور بهتر دیده شدن به ویژه در شب مجهز شدند و در مراحل بعدی این طرح در ساوجبلاغ، کرج و اشتهارد نیز اجرا خواهدشد.

در این همایش همچنین سرهنگ اکبری، فرمانده پلیس راه استان نیز، طی سخنانی موارد ایمنی را به موتور سیکلت سواران متذکر شد و نکاتی را در خصوص رانندگی صحیح بیان کرد.

شایان ذکر است این همایش با حضور مسئولین شهرستان نظر آباد و حدود ۲۰۰ نفر از راکبین موتور و با همکاری اداره کل حمل ونقل و پایانه‌های استان، فرماندهی پلیس راه استان، فرمانداری، پلیس راهور، بخشداری، دهیاری و اداره ورزش و جوانان شهرستان نظر آباد برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز