خبرگزاری کار ایران

محسن صالحی‌نیا مطرح کرد:

اشتغال 885 هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۵۳۹

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور در شهرستان سبزوار به مسائل و درخواست های صنعتگران پرداخت و به حفظ اشتغال موجود و افزایش تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، محسن صالحی‌نیا در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان سبزوار، اظهار کرد: 43 هزار واحد صنعتی و تولیدی در983 شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بالغ بر 885 هزار نفر در حال فعالیت هستند که رونق تولید و اشتغال و نیز توسعه صنعت کشور را ایجاد کرده اند.

وی افزود: یکی از اهداف ما ایجاد شرایط لازم برای بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط به منظور استقرار و توسعه فعالیت‌های صنعتی، صنفی، استارت آپ‌ها و دانش‌بنیان بوده که با فراهم کردن زیرساخت ها و بسترسازی مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این امر تحقق یافته است.

صالحی‌نیا ادامه داد: 983 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که شامل 562 شهرک صنعتی، 412 ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی و اشتغال بالغ بر 885 هزار نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

وی بیان کرد: هر چند واحدهای صنعتی و تولیدی در برخی موارد با مسائل و مشکلاتی روبرو بودند لذا برای حمایت، از منابعی که دولت در اختیار گذاشته بود در جهت توسعه و توانمندی اقتصادی بهره‌مند شدند و سازمان هم تمام امور مربوطه را رصد کرد تا صاحبان صنایع کمترین دغدغه را داشته باشند و امسال تاکنون به ۶ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت شد و با پرداخت این تسهیلات به واحدها حدود 115 هزار اشتغال جدید ایجاد خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه 93 درصد واحدهای صنعتی خرد و کوچک هستند، عنوان کرد: صنایع کوچک ساختار آسیب پذیری نسبت به صنایع بزرگ دارند و باید منابع مالی آنها گسترش یابد لذا این سازمان پیوند بین صنایع کوچک و بزرگ را انجام داده تا به یک توانمندی، ثبات پایدار و توان رقابتی بالا دست یابند زیرا نگاه اول واحدهای صنعتی باید تولید صادرات محور و دست یابی بیشتر به بازارهای داخلی و بین المللی باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خاطر نشان کرد: هر جا که تولید و اشتغال واحدهای صنعتی و تولیدی افزایش پیدا کند این سازمان در جهت حمایت و پشتیبانی از صاحبان صنایع ورود پیدا می‌کند تا فضای کسب و کار رونق بیشتری بگیرد و در نهایت به ارتقاء تولید و اشتغال کشور منجرب به شود.

وی در پایان گفت: ساختار مطلوبی در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شکل گرفته و متناسب با استقرار سرمایه گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی زیر ساخت‌ها نیز ایجاد شده تا سرمایه گذاران با احداث واحد صنعتی به زنجیره تولید و اشتغال برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز