خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

سهم 42 درصدی اشتغال از 88 هزار بنگاه کوچک تولیدی کشور

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: 88 هزار بنگاه تولیدی کوچک مقیاس که دارای پروانه ی بهره برداری می باشند 42 درصد اشتغال و 17 درصد ارزش تولیدات صنعتی کشور را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایلنا، علی یزدانی در نشست اهالی خبر با اعلام این خبر در تشریح اقدامات سازمان متبوع خود،افزود: تا پایان شهریور ماه سال 92 به تعداد 922 شهرک و نواحی صنعتی مصوب در کشور وجود داشته که این تعداد تا 9 ماهه امسال به 958 فقره رسیده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه در دولت یازدهم 366 ناحیه و شهرک صنعتی مصوب شده است، افزود: در مجموع 358 ناحیه و شهرک صنعتی تا پایان 9 ماهه امسال در کل کشور به تصویب رسیده است. 

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ،  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون  تعداد 90 شهرک صنعتی غیر دولتی در کشور وجود دارد که از این تعداد 46 شهرک دارای پروانه تاسیس صنعتی و 44 شهرک دیگر دارای پروانه بهره برداری صنعتی می باشند که واحدهای به بهره برداری رسیده این گونه شهرک ها اشتغال 118 هزار و 416 نفر را توسط 5 هزارو 894 واحد صنعتی تامیین کرده اند.

یزدانی در ادامه تشریح اقدامات بعمل آمده حوزه کاری سازمان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یادآور شد: با کمک وزارت جهاد کشاورزی تاکنون 136 هزارو 607 هکتار اراضی در اختیار در کشور وجود داشته که 54 هزارو 268 هکتار آن از نوع زمین صنعتی است.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اعلام اینکه این سازمان مسئولیت اجرای 9 منطقه ویژه اقتصادی کشور را عهده دار است، افزود: که 7 منطقه در دست بهره برداری و 2 منطقه دیگر در مرحله ساخت و ساز می باشند که استانهای یزد ولرستان در دست بهره برداری و استانهای سمنان، بوشهر و غیره در مرحله ساخت و ساز می باشند.

کد خبر : ۴۴۲۰۱۴