خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری دومین فستیوال "کوچه" مطرح شد:

"کوچه" از بیت المال هزینه نکرده است

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۰۸۵

نشست خبری دومین فستیوال "کوچه" بعد از ظهر امروز با حضور طراح و برخی عوامل اجرایی این رویداد موسیقایی و اصحاب رسانه در بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی فستیوال کوچه موسیقی بوشهر؛ طراح و مجری فستیوال "کوچه" ضمن خوش‌آمدگویی به خبرنگاران حاضر در نشست گفت: در پنج سال اخیر بوشهر تبدیل به یک برند برای گردشگری فرهنگی شده است.
 
احسان عبدی پور در ادامه افزود: جوانان بوشهری در هر کجای ایران که باشند با افتخار می‌گویند اهل بوشهر هستند چرا که آنها ریشه در فرهنگ غنی این خاک دارند.

عبدی پور با اشاره به هزینه‌های برگزاری این رویداد فرهنگی-موسیقایی تاکید کرد: فستیوال کوچه اساسا با تجارت مغایر است و در این دوسال برای برگزاری حتی یک ریال کمک از نهادها و سازمان های دولتی و بیت المال دریافت نکرده است.

وی با اشاره به استقبال گسترده از این فستیوال توسط مردم نقاط مختلف کشور، تصریح کرد: امسال تمرکز این فستیوال بیشتر و در سطح شهر گسترده شده است و اغلب افرادی که سال‌های قبل در این فستیوال حضور داشتند امسال پرتعدادتر شرکت کرده‌اند.
 
داریوش غریب زاده، هنرمند و فیلمساز بوشهری نیز در بخشی از این نشست گفت: فستیوال کوچه محلی برای آشنایی بیشتر ایرانیان با یکدیگر است.
 
غریب زاده یادآور شد: فستیوال کوچه بستر مناسبی بوجود آورده تا سایر هنرها مثل فیلم و ادبیات و هنرهای تجسمی به مخاطبان عرضه شود. 
 
وی همچنین به سرپرست گروه لیان و تلاشهای وی برای معرفی موسیقی اصیل و غنی بوشهری به دنیا اشاره کرده و گفت: شریفیان را قبل از اینکه موزیسین بدانم یک پژوهشگر خوب در زمینه موسیقی نواحی می دانم.
 
در این نشست خبری بهرام نژاد مجری و هنرمند نام آشنای بوشهری نیز ضمن اشاره به اهداف برگزاری این فستیوال گفت: فستیوال کوچه با هدف پاسداشت و تجلیل از هنرمندان نواحی مختلف ایران برگزار می شود که در گمنامی در کمال صداقت موسیقی فولکلور و مقامی و آئین های موسیقیایی این سرزمین را زنده نگه داشته اند و به جوانان معرفی میکنند. 

 

بر اساس این گزارش در فستیوال "کوچه"، موسیقی محفلی عرب، گروه خوزستان (کماکان)، موسیقی افغانستانی، موسیقی آذربایجان (استاد اسدالهی)، موسیقی خراسان شمالی (گروه نغمه‌ستان)، موسیقی لرستان (گروه سورنا)، موسیقی هرمزگان (گروه داماهی) و موسیقی اختتامیه (شگفتانه) برگزار می‌شود.

 

برگزاری ورک‌شاپ تئوریک موسیقی در سه مرحله، اجرای برنامه‌های بداهه نوازی شامل شب هرات، شب جنگ، شب اصفهان، شب موسیقی خیابانی، شب شیراز، شب بردستان، شب هرمز، شب عرب، شب بوشهری، بداهه نوازی، ورکشاپ نیمه‌خوانی و شب ریتم از دیگر برنامه‌ها است.

 

از دیگر اجراهای این رویداد نیز می توان به موسیقی حنابندان، موسیقی بندری و موسیقی بوشهر، خیام خوانی اشاره کرد که این برنامه‌ها در حاشیه مراسم موسیقی برگزار می‌شود و رایگان است. کتاب پژوهشی موسیقی شیب‌کوه اثر محسن شریفیان رونمایی می‌شود

 

دومین فستیوال کوچه بیستم تا بیست و ششم اسفندماه جاری در بوشهر برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز