خبرگزاری کار ایران

سید الحسینی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

کسب مهارت بیش از 1000 هنرجوی تایبادی در فرهنگسرای مولانا

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۹۴۰

شهردار تایباد گفت: سالانه بیش از هزار هنرجو در فرهنگسرای مولانا زین‌الدین ابوبکر تایبادی مهارت کسب می‌کنند.

ایوب سیدالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: کلاس‌های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی شامل نقاشـی، خطاطی، رایانه، کاردستی، قصه خوانی، زبـان انگلیسی، سواد آموزی، بازی‌های بومی و محلی، صنایع دستی، مهارت‌های زندگی، کمک‌های اولیه،  بهداشت روان، طرح اجتماع محور، خیاطی، شیرینی پزی، مهره دوزی، سفالگری، سنجـاق دوزی، نمـددوزی و... در فرهنگسرای مولانا برگزار می‌شود.

وی افزود: از سال 1393 با تغییر نگرش شهرداری و شورای شهر تایباد، مبنی بر تقویت و ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی - هنری در مجموعه شهرداری و نیز تقویت فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگسرای مولانا، در برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی برای عموم شهروندان به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان اقدامات لازم در راستای سرعت و کیفیت مطلوب‌تر انجام شده است.

وی با اشاره به اهداف شهرداری از برگزاری کلاس‌های آموزشی در این مکان، بیان کرد: صیانت، حفاظت و ترویج و اشاعه آداب، رسوم و فرهنگ اصیل تایبادی،  شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه در مناطق کم برخوردار شهر، برگزاری کلاس‌های فرهنگی‌ ، هنری و آموزشی جهت پرکردن مطلوب اوقات فراغت، برگزاری کلاس‌های اجتماع محور با هدف کمک به تحیکم و بنیان خانواده‌ها از مهمترین اهداف فعالیت این مرکز است.

شهردار تایباد ادامه داد: همچنین حمایت از دانش پژوهان و محققین بومی و دانش آموزان نخبه و مستعد، تامین خواست و نیاز دانش آموزان و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی، شناسایی افراد بیسواد مناطق کم برخوردار جهت یادگیری سواد در حد ابتدائی از اهداف آموزشی این فرهنگسرا است.

وی تصریح کرد: تامین برخی هزینه‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت با همکاری شورا و شهرداری، برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی جهت کمک به اقتصاد خانواده‌های کم درآمد، استفاده یکسان تمامی شهروندان از امکانات و خدمات فرهنگی،هنری و آموزشی از دیگر اقدامات موثر در راستای ترویج مهارت و آموزش در این مرکز است.

سیدالحسینی مطرح کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین افراد مختلف، کتابخانه این مرکز حدود 500 عضو دارد و روزانه 20 تا 45 کتاب امانت داده می‌شود.

وی عنوان کرد: انجام فعالیت‌های مختلف جانبی همچون برگزاری اردو، تهیه آش نذری و برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله کتابخوانی، سفره هفت سین، مسابقات انشانویسی و نقاشی و از همه مهمتر هزینه مناسب باعث شده بیشتر شهروندان تایبادی برای گذران اوقات فراغت فرزندان خود از فعالیت‌های و برنامه‌های فرهنگسـرای مـولانا استفاده نمایند.

شهردار تایباد گفت: این شهرستان مرزی با 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و وجود گمرک دوغارون بعنوان یکی از قدیمی‌ترین گمرکات سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مراودات  بین‌المللی و اقتصادی و نیز فرهنگی‌ ، هنری و اجتماعی کشور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز