خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان خبر داد:

جریمه بیش از 64 میلیارد ریال برای رجیستری بیش از 3000 گوشی قاچاق

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۱۱۳

مدیر کل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: سوء استفاده از سامانه ثبت کد رجیستری گوشی‌های همراه(همتا) برای رجیستری بیش از 3000 گوشی، بیش از 64 میلیارد ریال جریمه به همراه داشت.

به گزارش ایلنا، سید نجیم حسینی در خصوص پرونده‌های تخلف در رجیستیر گوشی های قاچاق اظهار کرد: در سامانه طرح رجیستری (همتا) تنها گوشی‌های ثبت می‌شوند که از حقوق و عوارض گمرکی و از مبادی قانونی وارد کشور شده باشد.

وی همچنین سامانه همتا و سامانه گمرک را مخصوص کالاهای مسافری تلفن همراه متعلق به گمرک جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: اجرای طرح رجیستیری برای پاسخگویی به نیاز مسافران راه اندازی شد که هر مسافر در سال اجازه ورود واردات شخصی (با یکبار معافیتی مالیاتی 80 دلار در سال) را داشته باشد.

حسینی در این رابطه تصریح کرد: دو فرد بخاطر سوء استفاده از سامانه ثبت کد رجیستری گوشی‌های همراه (همتا)، برای رجیستری بیش از 3000 گوشی قاچاق، به پرداخت 64351729680 ریال محکوم شدند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی کردستان در ادامه افزود: افراد مذکور با پرداخت عوارض چند صد یا چند هزار دستگاه تلفن همراه را با یک کد ملی در سامانه اظهارنامه گمرکی توانسته بودند گوشی‌های فوق را از طریق سامانه ثبت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از متهمین به پرداخت 28785475775 ریال به عنوان جزای نقدی یک برابر ارزش ریالی کالا و از لحاظ بهای مال از دست رفته نیز به پرداخت 28785475775 ریال محکوم شد.

حسینی ادامه داد: متهم دیگر با توجه به احراز مالکیت وی نسبت به تعدادی از گوشی ها به پرداخت مبلغ 3390017265 ریال و از جهت بهای مال از دست رفته نیز به پرداخت مبلغ 3390017265 محکوم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز