خبرگزاری کار ایران

بهدانی‌فرد اعلام کرد:

کشف ۷ مجسمه عتیقه دوره هخامنشی در شهرستان رودان

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۵۲۲

جانشین فرماندهی انتظامی استان هرمزگان، از کشف ۷ قطعه مجسمه عتیقه مربوط به دوره هخامنشی در شهرستان رودان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی بهدانی‌فرد گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی رودان با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از انتقال و قصد فروش تعدادی عتیقه توسط افرادی سودجو مطلع و موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده ماموران در این رابطه افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و انجام تعقیب و مراقبت‌های لازم، متهمان را شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه ۲ نفر از قاچاقچیان اشیاء عتیقه را که در حال تردد با خودرو در محور اصلی شهرستان رودان بودند دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان ۷ عدد مجسمه آثار باستانی کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی استان اظهار داشت: با حضور کارشناسان اداره میراث فرهنگی و انجام بررسی‌های لازم مشخص شد مجسمه‌های کشف شده اشیای گرانبها بوده و کارشناسان ارزش ریالی این عتیقه‌ها را ۷ میلیارد ریال برآورد کردند.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: ایران از جمله کشورهایی است که دارای تاریخی بس کهن و تمدنی ریشه‌دار است و از این رو آنچه از گذشته‌های دور برای ایرانیان به‌جا مانده در مقایسه با سایر کشورها قابل مقایسه نیست که باید به خوبی و با جدیت از آنها مراقبت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز