خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی یزد در گفت‌وگو با ایلنا:

حفاظت از سرو 2500 ساله وظیفه‌ای همگانی است/ سنگ فرش‌های کنار درخت جمع‌آوری شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۸۴۰

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه درخت 2500 ساله روستای دربید در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، گفت: حفاظت از این میراث طبیعی برعهده مردم و مسئولان است و یک وظیفه همگانی است.

به گزارش ایلنا، روستای دربید یکی روستاهای خوش آب  هوا از توابع  بخش زارچ به فاصله 32 کیلومتری از مرکز استان یزد است که جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله: سرو 2500 ساله، غار، بافت سنگی متناسب با منطقه و... دارد. اخیرا فعالیت های عمرانی در کنار این سرو قدیمی باعث نگرانی اهالی شده است.

مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در یزد با بیان اینکه درخت 2500 ساله روستای دربید در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، گفت: حفاظت از این میراث طبیعی برعهده مردم و مسئولان است و دقت و مراقبت از این درخت های چند هزار ساله بر اساس اصول کارشناسی، ضرورت دارد.

وی درباره نگرانی های اخیر درباره این درخت، گفت: قبلا به دلایلی سنگ فرش‌هایی نزدیک درخت تا کنار تنه درخت بود که مقرر شده بود این سنگ فرش‌ها جمع آوری و تا شعاع چهارمتری عقب نشینی کند تا به درخت آسیب نرسد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد تاکید کرد: نهادهای مسئول باید بر این روند نظارت کامل داشته باشند تا خدای نکرده آسیبی به درخت وارد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز