خبرگزاری کار ایران

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها:

نیمی از اصفهان با بحران کم آبی و خشکسالی روبرو است/ طرح 12 مشکل عمده مردم استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۴۶۳

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نیمی از 24 شهرستان اصفهان با بحران کم آبی روبرو هستند، 12 مشکل عمده این استان را بازگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین میرزائیان نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها صبح امروز پنجشنبه در چهاردهمین اجلاس شورای عالی استان ها که در ساختمان مجلس سابق شورای اسلامی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و پایتخت آ‌ثار و ابنیه، میراث فرهنگی کشور و پایتخت علم، صنعت و هنر ایران مطرح است.

وی افزود: امروزه بیش از نیمی از 24 شهرستان‌های استان دچار مشکل بزرگ کم آبی و خشکسالی هستند اگرچه این روزها شاهد جاری شدن رگ حیاتی استان یعنی زنده‌رود در بستر خشک بی‌رمق رودخانه‌ زاینده‌رود هستیم و لبخند بر لبان مردم دیار اصفهان می‌درخشد که جا دارد از پیگیری‌های حضرت آیت الله طباطبایی‌نژاد  امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه استان اصفهان و 19 نماینده استان اصفهان در خصوص پیگیری راه‌اندازی رودخانه زاینده‌رود تشکر کنیم. 

میرزائیان ادامه داد: به نمایندگی از شش میلیون نفر از مردم استان اصفهان از رئیس محترم جمهور جناب آقای حسن روحانی در راستای دستور صریح جهت تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود تشکر می کنم و امیدواریم این ستاد با حضور نخبگان و صاحبنظران با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شورای عالی آب کشور جهت احیای این رودخانه عظیم زاینده‌رود فعالیت گسترده‌ای انجام دهند.

وی در ادامه بعضی از مشکلات این استان را جهت پیگیری مسئولان فهرست‌وار به این شرح اعلام کرد:

1. از دولت محترم به ویژه بانک مرکزی استدعا داریم به تسهیلات بلاعوض کشاورزان زحمتکش و تسهیلات ویژه در بازپرداخت باغ‌های کشاورزان استان اصفهان توجه کنند.

2. شهرستان نطنز به عنوان پایتخت هسته‌ای ایران اسلامی هنوز دچار کمبود آب شرب هستند و همین قدر آب تهیه شده هم ناسالم و غیربهداشتی بوده که لازم است اعتبارات ویژه جهت انتقال آب زاینده‌رود به شهرستان نطنز و شهر بادرود انجام گیرد. 

3. عدم اختصاص یک درصد بودجه سایت هسته‌ای شهید احمدی‌روشن به شهرستان نطنز و بادرود و خالدآباد که در دولت هشتم مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفت متاسفانه چند سالی است اعتباری از بودجه یک درصد هسته‌ای به شهرستان تخصیص نیافته‌ است. 

4. چرا پروژه راه آهن گرمسار – بادرود مصوبه سال 1348 است که فاصله ریلی راه‌اهن شمال – جنوب را  400 کلومتر کاهش می‌دهد و صرفه اقتصادی ملی برای کشور دارد اجرا نمی‌شود این در حالی است که ایستگاه راه‌آهن بادرود مرکز سه‌راهی کشور است که روزانه فقط 22 قطار مسافربری در این ایستگاه متوقف می‌شوند و ده‌ها قطار باربری از این مسیر تردد می‌کنند از طرفی نمازخانه و دیگر امکانات رفاهی این ایستگاه چندین سال است عملیات احداث آن شروع شده ولی هنوز تکمیل نشدند. 

5. از وزارت محترم کشور استدعا داریم هر چه سریعتر نسبت به اجرا و اصلاح قوانین تقسیمات کشوری اقدام کنند چرا که وجود یک مشکل جزئی در ا جرای ارتقا یک بخش به شهرستان‌ در یکی از استان‌ها نباید قانون تقسیمات کشوری متوقف شده و صورت مساله را پاک کرد. شهر با درود به خاطر مرکزیت و در کنار امامزادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد که سالانه بیش از چهار میلیون زائر و گردشگر به این شهر مراجعه می‌کنند و با داشتن بیش از 50 درصد ادارات مستقل زیر نظر استانداری اصفهان یکی از آ‌رزوهای دیرین مردمان این منطقه ارتقای بخشداری امامزاده به مرکزیت شهر بادرود به فرمانداری بادرود است و ارتقای شهرداری خالدآباد به بخشداری خالدآباد و دهستان پرجمعیت اریسمان و ده‌آباد به دو شهرداری مستقل است.

6. یکی از خواسته‌های مردم الحاق بیمارستان عطمیه و مراکز بهداشتی بادرود به دانشگاه علوم پزشکی کاشان است که به رغم موافقت دانشگاه علوم پطزشکی اصفهان و کاشان این امر از طرف وزارت بهداشت و آ‌موزش پزشکی محقق نشد که لازم است هر چه سریعتر این امر محقق شود چرا که بیمارستان فاطمیه بادرود نه بخش آی سی یود دارد و نه سی سی یو و موقعیت بیماستان در کن ار امامزادگان آقایعلی عباس و شاهزاده محمد بوده که سالانه بیش از چهار میلیون زائر و گردشگر مذهبی به این شهر سفر می‌کنند. از طرفی در کنار جاده ترانزیت شمال – جنوب و اتوبان اصفهان – تهران بوده ودر کنار راه‌آهن جنوب واقع شده حال تصور کنید اگر حادثه‌ای در این مسیر اتفاق بیفتد با کمبود امکانات بیمارستان چه مصبتی به وجود خواهد آمد.

7. در دولت تدبیر و امید با پیگیری نماینده محترم شهرستان کاشان، ساداتی‌نژاد وهمکاری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان شاهد احداث پروژه جاده بادرود – کاشان در حوزه شهرستان کاشان هستیم از وزیر محترم راه و شهرسازی استدعا داریم هر چه سریعتر نسبت به تکمیل این جاده خطرناک و حادثه‌خیز بادرود – کاشان اقدام کنند. 

8. یکی از آرزوهای مردمان شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود و اردستان ایجاد یک استان مستقل که به عنوان استان اصفهان شمالی و چه به عنوان استان کاشان بوده از مسئولان وزارت کشور استدعا داریم با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این مناطق و جمعیت قریب به یک میلیون نفر نسبت به ایجاد جدید اقدام کنند. 

9. از حضور معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری و وزیر نیرو وزیر راه و شهرسازی و سرپرست وزارت درمان و آموزش و پزشکی که اخیرا از شمال استان اصفهان بازدید کردند کمال تقدیر و تشکر را داریم و امیدواریم این سفر مایه خیر و برکت برای ارتقای شهرستان کاشان به استان باشد.

10. منطقه بادرود و خالدآباد و روستاهای اطراف از لحاظ اقلیم آب و هوایی جزء مناطق گرمسیری و همانند منطقه کاشان و آران و بیدگل است لذا از مظهر اردکانیان وزیر محترم نیرو استدعا داریم حال که در تصویب کاهش تعرفه برق شهرستان کاشان در هیت دولت هستیم فکری به حال این منطقه محروم و کویری بادرود کنند. 

11. مسئول محترم تامین اجتماعی کشور بخش بادرود با داشتن 15 هزار نفر عضو اصلی و فرعی تامین اجتماعی هستند از جناب عالی استدعا داریم نسبت به احداث این مرکز درمانی جهت مساعدت به قشر محروم بخش بادرود اقدام کنند. 

12. آقای رحمانی وزیر محترم صنعت و معدن قطب صنعتی بادرود قریب 10 سال است زیر ساختار آن شامل آب و برق، جاده تامین شده ولی دریغ از یک سرمایه‌گذار جهت سرمایه‌گذاری این در حالی است که قطب صنعتی بادرود در مرکز کنار جاده ترانزیت شمال – جنوب اتوبان اصفهان – تهران و خطوط راه‌آهن شمال – جنوب از جنابعالی استدعا داریم اولا قیمت زمین را کاهش و ثانیا با هماهنگی مدیر کل شرکت شهرک‌ها سرمایه‌گذاران را به این اماکن هدایت کنیم اصفهان در دود و بخار و آلودگی صنایع در حال خفه شدن است و اجازه دهید شهرستان‌های استان به ویژه شهر بادرود جان تازه‌ای بگیرد. 

12 . 14 شهریور 1395 مردمان منطقه بادرود سعادت میزبانی قدوم پرخیر مقام معظم رهبری حضرت آیت العظمی خامنه‌ای جهت زیارت امامزادگان این شهرستان را داشتند که بعد از این سفر در هیات محترم دولت مورخ 3 اردیبهشت 96 مخبلغ 10 میلیارد تومان جهت شروع عملیات ساخت زائرسرا به این استان مقدس به تصویب رسید ولی متاسفانه قریب به سه سال است از مصوبه طرح می‌گذرد که هیچ اعتباری به این امر محقق نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز