خبرگزاری کار ایران

کمک 150 میلیارد ریالی خیرین بهزیستی به پروژه‎های عمرانی فارس

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۵۶۶

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: سال گذشته خیرین بهزیستی ۱۵۰ میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی کمک کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، «سید مرتضی موسوی» مدیرکل بهزیستی استان فارس در آیین افتتاح مرکز جامع توانبخشی و خانه نگهداری از معلولان ذهنی لامرد گفت: با رویکردی پیشگیری که سازمان بهزیستی در استان فارس در پیش گرفته است در ۲۰ سال گذشته با غربالگری شنوایی، بینایی و ژنتیک در استان فارس توانستیم از دو برابر شدن جمعیت نابینایان و ناشنوایان جلوگیری کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸ هزار ۹۰۰ نابینا و ۱۷ هزار و ۸۰۰ ناشنوا داریم که دقیقا معادل همین تعداد در غربالگریها پیشگیری  کردیم تا  معلولیت جدیدی به وجود نیاید.
 
موسوی بیان داشت: رویکرد دیگر بهزیستی در زمینه توانبخشی و توانمندسازی است که دسترسی به خدمات را آسان  کردیم و افتتاح این مرکز جامع نمونه‌ای از این موضوع است. 
 
مدیرکل بهزیستی فارس تصریح کرد: توانبخشی مبتنی بر جامعه در همه روستاهای استان فارس  وجود دارد  که از سال ۹۵ تعداد ۱۱ تسهیلگر عشایر انتخاب و ۴۳۰۰ معلول عشایر شناسایی  شده اند  و در کل در  استان ۱۳۰ هزار معلول شناسایی شده است و تلاش داریم خدمات را به اقصی نقاط استان با انتخاب تسهیلگران گسترش دهیم. 
 
این مسئول در ادامه گفت: سومین رویکرد سازمان بهزیستی، استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی بویژه خیرین هستند که توانستیم در کنار بحث خیرین مدرسه ساز و خیرین سلامت؛ خیر جمعی را تعریف کرده و در این زمینه در کشور پیشتاز باشیم.
 
موسوی یادآور شد: خیرین بهزیستی در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال به پروژه عمرانی کمک کردند و امسال اولین مرکز جامع توانبخشی و خانه نگهداری از معلولان شدید ذهنی لامرد به همت خیراندیش قائدی در زمینی به مساحت ۱۷۸۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال ساخته شد و ۶ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات توانبخشی (فیزیوتراپی کاردرمانی و گفتاردرمانی) هزینه شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز