خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

تجهیز پایانه‌های بار زاهدان و چابهار به سامانه مدیریت نگهداری و بهره‌برداری

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۲۴۳

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار در کشور، پایانه‌های بار زاهدان و چابهار از نیمه‌دوم سال جاری به سامانه مدیریت نگهداری و بهره‌برداری از پارکینگ پایانه‌های بار(مهر پایا) مجهز شدند.

علی خانقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این سیستم، سامانه‌ای است که با هدف کنترل و ثبت ورود و خروج کامیون‌ها براساس زمان دقیق و مدیریت ناوگان حمل و نقل باری در پایانه های بار، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در قالب این سامانه به هر کامیون بارکد اختصاصی تعلق می‌گیرد، گفت: با راه‌اندازی سامانه‌ مهر پایا تمام گزارشات کامیون‌ها اعم از مدت زمان حضور، خسارت وارده احتمالی به پایانه و غیره به صورت آنلاین در طول شبانه روز قابل دسترس است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان راه اندازی این سامانه را رویکردی نوین و مطلوب در نگهداری و بهره‌برداری از پایانه‌های بار بر شمرد و اظهار داشت: قبل از نصب این سامانه ثبت اطلاعات ناوگان در پایانه‌های عمومی بار استان به‌صورت غیر مکانیزه انجام می شد که به تبع مشکلاتی را به همراه داشت.

خانقائی گفت: این سامانه برای نخستین بار در کشور توسط نخبگان سیستان و بلوچستان در قالب شرکت شمیم ارج گستر طراحی شد که بعد از نصب در پایانه‌های بار استان، مورد استقبال مسئولان کشوری قرار گرفت طوری که براساس دستورالعمل سازمان متبوع، تمام استان های کشور ملزم به راه اندازی آن شدند.

پایانه‌بار زاهدان با 34 هکتار و چابهار با 30 هکتار مساحت و برخورداری از امکانات مختلف نظیر جایگاه سوخت، فروشگاه لوازم یدکی و لاستیک، تعمیرگاه، تعویض روغن، رستوران و سایر غرف خدماتی، به ترتیب به طور متوسط روزانه 500 و 200 کامیون تردد می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز