خبرگزاری کار ایران

مهرور اعلام کرد:

آماده باش مدیریت بحران به دستگاه‌های اجرایی استان البرز

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۵۱۷

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به اخطاریه هواشناسی استان، به دستگاه‌های اجرایی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به ورود سامانه بارشی سرد به استان البرز، که پی آمد آن بارش شدید و ساعتی باران، رعد و برق (در ارتفاعات بارش به صورت باران و برف) و وزش باد گاهی شدید خواهد بود، با توجه به مقادیر بارش ها، سیلاب رودخانه ها و مسیل ها در ارتفاعات و نیز آب گرفتگی معابر شهری مورد انتظار است که به تدریج از دوشنبه شب با افت دما و تغییر فاز بارش ها به برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان (به ویژه طالقان، ارتفاعات جاده چالوس و دیزین) ریزش سنگ و ریزش بهمن پیش بینی می‌شود.

وی افزود: اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی خود را حفظ کنند.

مهرور گفت: از انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها اطلاع رسانی کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرزبر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید کرد.  

مهرور بر لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری نیز تاکید کرد و گفت: شهروندان از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی خودداری نمایند. 

وی بر پیش بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاههای امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز