خبرگزاری کار ایران

آماده باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۳۶۵

فرماندار رشت ضمن اعلام دستور آماده باش به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت در روزهای جاری، گفت: لازمه هرگونه خدمات‌ و امدادرسانی به مردم باز بودن راه‌های مواصلاتی بوده که مسئولیت اصلی آن با راهداری‌ است.

به گزارش ایلنا از رشت، میرشمس مؤمنی‌زاده در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان در فرمانداری این شهر، اظهار کرد: نزولات جوی رحمت خداوند بر ملت است، اما مسئولان به عنوان خدمتگذاران مردم باید به گونه‌ای مدیریت کنند که کمترین زحمت برای مردم بوجود آید. 

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری، افزود: برآورد هواشناسی این است که در صورت بارش به صورت برف، میزان نشست آن روی زمین، کمتر از 20 سانت خواهد بود.

وی با بیان اینکه وظیفه ستاد مدیریت بحران تا پایان اسفند ماه ادامه دارد، افزود: در وضعیت‌های مختلف از جمله بارش برف و انسداد راه‌ها یا بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر عمومی، ستاد مدیریت بحران باید آمادگی کامل داشته باشد و مشکلات را رفع کند.

مؤمنی‌زاده تاکید کرد: وظیفه دستگاه‌های خدمات‌رسان این است که با همکاری عوامل تحت مسئولیت و با استفاده از ماشین‌آلات و امکاناتی که در اختیار دارند، در جهت خدمات‌رسانی به مردم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت مدیریت بحران در شهرستان ‌با فرمانداری است، گفت: این مسئولیت در حوزه بخش‌ها با بخشداران و در حوزه شهرها با شهرداران است.

مؤمنی‌زاده در ادامه بسته شدن راه‌ها و قطع برق را دو مشکل اساسی در مواقع بارش شدید برف و باران عنوان کرد و گفت: لازمه هرگونه خدمات‌ و امدادرسانی به مردم باز بودن راه‌های مواصلاتی بوده که مسئولیت اصلی آن با راهداری‌ است.

فرماندار شهرستان رشت مسئولیت راهداری را سنگین‌تر از همه دانست و افزود: البته فرمانداری و دیگر دستگاه‌ها با راهداری همکاری می‌کنند و همه بخش‌های دولتی و خصوصی در مواقع بحرانی، موظف به همکاری با ستاد مدیریت بحران هستند.

وی همچنین قطع برق را به منزله قطع سایر خدمات دانست و تصریح کرد: دومین دستگاه مهم در حوزه مدیریت بحران، توزیع و انتقال برق است که مادر خدمات محسوب می‌شود.

مؤمنی‌زاده افزود: اکیپ‌های شرکت توزیع برق باید به نحوی عمل کنند که در صورت قطعی برق این مشکل در سریع ترین زمان ممکن رفع شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز