خبرگزاری کار ایران

در سمینار آموزشی بیماران پروانه ای مطرح کرد؛

عزم جدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره آموزش و پرورش در ارایه خدمات به مبتلایان بیماری پروانه ای

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۷۳۶

سمینار آموزشی بیماران پروانه ای (EB)، با هدف آموزش و فرهنگ سازی در مورد توانمندی های دانش آموزان مبتلا به بیماری پروانه ای، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عبدالخالق کشاورزی، معاون درمان دانشگاه، با بیان اینکه در گذشته بیماران پروانه ای (EB)، برای درمان به تهران مراجعه می کردند که با توجه به آماده شدن بستر مناسب درمانی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قسمت عمده ای از خدمات درمانی به این بیماران هم اکنون در شیراز ارایه می شود و با پیگیری های انجام شده، اندک خدمات باقیمانده نیز به زودی در شیراز راه اندازی می شود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارائه خدمات پزشکی در کشور، از عزم جدی دانشگاه در ارایه خدمات به بیماران پروانه ای (EB)، به گونه ای که دیگر هیچ بیماری نیاز به مراجعه به تهران نداشته باشد خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر در بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع)، بخش ویژه بیماران پروانه ای (EB) ایجاد شده که خدمات درمانی نظیر اعمال جراحی، توانبخشی، دندانپزشکی و استفاده از پانسمان های نوین به این بیماران ارایه می شود.

محسن بهشتی پور، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس نیز با تقدیر از مسئولان برگزاری این سمینار، تصریح کرد: از ۲۴ دانش آموز مبتلا به بیماری پروانه ای (EB) که در حال حاضر در آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند، ۱۹ دانش آموز زیر پوشش طرح تلفیقی و طرح حمایتی آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفته اند و ۵ دانش آموز دیگر نیز درخواستی در این خصوص نداشته اند.

وی با بیان اینکه موفقیت این دانش آموزان میزان زیادی وابسته به آگاه سازی جامعه است، خواستار همکاری همه جانبه مسئولان در امر آگاه سازی و اطلاع رسانی در خصوص بیماری پروانه ای (EB) شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز