خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون‌اول رییس جمهور؛

خط سه مترو شیراز بمهن‌ماه کلنگ‌زنی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۴۵۲

شهردار شیراز از کلنگ‌زنی خط سه مترو در بهمن سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا،  حیدر اسکندرپور همزمان با روز هوای پاک در ایستگاه اتوبوس و مترو حاضر شد و ضمن تقدیر از شهروندانی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند از رانندگان و فعالان این حوزه نیز تجلیل کرد.

شهردار شیراز در حاشیه برگزاری مراسم روز هوای پاک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی در 2 بخش تعریف می‌شود، گفت: زیر ساخت‌ها و فرهنگ‌سازی دو بخش حمل‌ونقل  تعریف می‌شود که نقش رسانه‌ها در بحث فرهنگ‌سازی و استفاده حمل‌ونقل و پارک (مترو و دوچرخه)بسیار موثر است

اسکندرپور با اشاره به جایگاه کلانشهر شیراز در استفاده از مترو در کشور  افزود: اگر در راستایی بهره‌برداری از خطوط مترو دچار تاخیر شویم پیشتازی خود در بین کلانشهرها را از دست می‌دهیم به همین دلیل وظیفه خودمان می‌دانیم هر چه سریعتر خط 2 مترو را به بهره برداری برسانیم .

وی با بیان اینکه  طبق قانون تعریف خطوط جدید مترو در شهرهای جدید ممنوع است ابراز داشت:  برای اینکه بتوانیم خط 3 مترو را در لایحه  بودجه سال 98 را داشته باشیم این خط را ادامه خط یک مترو می دانیم و عملیات کلنگ زنی آن در بهمن سال جاری و با حضور معاون‌اول رییس جمهور  صورت می گیرد.

اسکندرپور با بیان اینکه مترو بیشتر  از آنکه درآمد زا باشد سوبسید بر است، بیان کرد: افزایش استفاده مسافران از مترو به حمل و نقل پاک کمک شایانی میکند و علاوه بر آن از نظر  درآمد حاصل از مترو نیز موثر خواهد بود.

وی با اشاره به  زمان رسیدن مترو  در هر ایستگاه گفت: با کاهش هدوی قطار از 30 دقیقه به 15 دقیقه شاهد افزابش مسافر از حدود 38 هزار نفر به 67 هزار نفر  بودیم که با استقرار واگن های بیشتر و کاهش مدت زمان رسیدن قطار به ایستگاه از 10 دقیقه به 5 دقیقه شاهد افزایش بیشتر مسافر خواهیم بود .

شهردار شیراز با اشاره به مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز که در سال 84 توسط دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است گفت: در آن مطالعات  سهم دوچرخه حدود 2 نیم درصد بوده است که اکنون این سهم 6 درصد کاهش یافته است در حالی که در دهه 40 این سهم حدود 25 درصد بوده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی 22 کیلومتر از مسیر دوچرخه سورای و استقرار دوچرخه و راه اندازی اپلیکشین استفاده از دوچرخه به عنوان حمل و نقل عمومی شاهد تبدیل شدن این مد از حمل وو نقل دربین شهروندان  هستیم .

اسکندر پور ابراز داشت: سهم حمل و نقل عمومی همگانی در سال 84 حدود 26 درصد بوده است که اکنون این سهم به 13 درصد کاهش یافته است و این موضوع نشان می دهد که خودروهای شخصی جایگزین اتوبوس و حمل و نقل عمومی شده اند . مترو هنوز نتواسته با استفاده از جایگاه و ظرفیت خود برای حمل و نقل عمومی مورد  استقبال قرار گیر بنابر این   با کم کردن فاصله  رسیدن قطارها  به ایستگاه و افزایش واگن ها شاهد افزایش بیشتر مسافر گیری ان خواهیم بود.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در پیش برد اهداف ترافیکی  از جمله استفاده مردم در حمل و نقل عمومی پاک همچون متروگفت: مشکلات زیادی در بخش زیر ساخت های حمل و نقل عمومی وجود دارد که تا زمان برطرف کردن آنها باید رسانه هابرای استفاده مردم از حمل و نقل عمومی تلاش خود درا داشته  باشند .

شهردار شیراز درباره فروش اوراق مشارکت شهرداری برای خط 2 مترو نیز گفت: 600 میلیارد تومان اوراق برای خط 2 مترو پیش بینی شده است که منتظر اجازه بانک مرکزی برای انتشار هستیم .

اسکندرپور درباره پرداخت مطالبات دستگاه‌های اجرای به شهرداری شیراز نیز گفت: از مبلغ 500 میلیارد تومان مطابات دستگاه‌های اجرای به شهرداری دنبال تهاتر ان مطالبات با بدهی شهرداری به بانک صادارت هستیم که تاکنون از مبلغ بدهی 241 میلیارد تومانی مبلغ 159 میلیارد تومان از طریق تهاتر تعیین تکلیف شده است.

اسکندرپور ضمن قدردانی از دستاندرکاران حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو، استفاده از حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو را یکی از محوری‌ترین راههای تحقق شعار انسان محور ذکر و خاطرنشان کرد: تمام تلاش شهرداری شیراز تسریع در روند عملیات اجرایی خط 2 مترو است .

وی همچنین به افتتاح یک فاز از ایستگاه امام حسین(ع) در دهه فجر اشاره و اضافه کرد: خط یک مترو شیراز پس از 18 سال به اتمام رسید اما با سرعتی که در عملیات خط 2 ایجاد خواهیم کرد،‌ تلاش خواهد شد تا در فاصله زمانی کمتری به بهره‌برداری برسد .

شهردار شیراز به افتتاح 22 کیلومتر پیست دوچرخه تا 22 بهمن امسال اشاره و در این باره نیز عنوان کرد: اگرچه در ابتدای کار اشکالاتی وجود دارد اما نگاه عمومی استفاده از یک وسیله پاک در حمل و نقل عمومی است.اعلام کرده‌ام که پس از راه‌اندازی پیست دوچرخه در مجاورت منزل شخصی، به جای وسیله نقلیه شخصی از دوچرخه به عنوان یک وسیله ممتاز و ارجح استفاده خواهم کرد . 

اسکندرپور ادامه داد:‌ توافق نامه‌هایی با آموزش و پرورش استان فارس برای ترویج استفاده بیشتر از مترو نیز منعقد شده که تلاش می‌شود هرچه سریعتر اجرایی شوند. 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها از مهمترین نهادهایی فرهنگساز به شمار می‌روند که می‌توانند فرهنگ استفاده از مترو را در جامعه نهادینه کنند، به مدیران شهری توصیه کرد برای همراهی با مردم از مترو استفاده و کمتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند . 

شهردار شیراز به روند اجرای تراموا، از انجام مطالعات و آمادگی برای اجرای این طرح در شیراز خبر داد  و گفت: شهرداری در این زمینه با بدشانسی مواجه شده زیرا اگر قیمت ارز افزایش آنی پیدا نکرده بود، امروز گامی مهم برای اجرای اولین خط تراموا برداشته شده بود.

اسکندرپور زیربنای اجرای برنامه هوای پاک شیراز را فراهم شدن بستری برای حضور کودکان به عنوان آینده‌سازان جامعه و استفاده از مترو توسط آنها در سنین کودکی دانست و گفت: اگر قرار است در حمل و نقل عمومی اتفاقی بیفتد باید از کودکان آغار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز