خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم یزد در مجلس:

هزینه‌های اضافی دولت در بودجه حذف شد/ تخصیص پنج‌هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۶۷۷

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به بازنگری بودجه و کاهش آن گفت: هزینه‌های اضافی دولت در بودجه حذف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدابوالفضل موسوی بیوکی در صحن شورای‌شهر یزد اظهار داشت: شایسته است تقسیم کاری بین مجموعه‌ها در استان یزد صورت گیرد و مسائل شهری و پیرامون آن با شورای‌شهر باشد و نمایندگان استان نیز کمک کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان در سطح ملی پیگیر امور باشند و اگر در مجموعه استان در جایی نیاز به کار و پیگیری بود از حضور و هماهنگی نمایندگان بهره ببرند و هم افزایی بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه درباره بودجه نیز با توجه به اینکه در کمیسیون‌ها بند به بند بررسی می‌شود، افزود: بودجه کشور 437 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد و مجلس یک عدد کلی را برای ازمان‌های تابعه دولتی تصویب می‌کند و اگر مشکلی باشد در تحقیق و تفحص‌ها بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه نقطه نظرات رهبر انقلاب نیز در بودجه رعایت شده، گفت: توجه به بودجه دفاعی کشور و چند مورد دیگر موجب شد تا بودجه مورد بازنگری قرار گیرد.

موسوی بیوکی با اشاره به کاهش 30 هزار میلیاردی در بازنگری بودجه بیان داشت: هزینه‌های اضافی حذف شده و با توجه به منابع درآمدی در کشور، حدودا 150 هزار میلیارد آن از فروش نفت حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: 210 هزار میلیارد تومان که بیش از نیمی از بودجه کل کشور است صرف پرداخت حقوق کارمندان دولت می‌شود به شرط اینکه فقط در خانه بنشینند و کاری انجام ندهند اما اگر در محل کار حاضر شوند این رقم بیشتر خواهد شد چراکه هزینه های بیشتری در بر دارد.

موسوی بیان داشت: بر این اساس شهرداری‌ها باید بتوانند با تکیه به بخش‌خصوصی و برون‌سپاری فعالیت‌ها کار را دنبال کنند و مراقب بودجه شهرداری باشند که صرف حقوق و مزایا نشود ضمن اینکه برای بودجه عمرانی هم باید نسبت 70 به 30 رعایت شود در غیر این صورت جای نگرانی است.

وی با بیان اینکه پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها سهمیه دیده شده، عنوان کرد: سعی کنید در استان از این سهمیه برخورداد شوید و ما نیز در مجلس بتوانیم کمکی در این زمینه به استان داشته باشیم.

نماینده مردم در مجلس بیان داشت: در لایجه بودجه کشور چهار وزارتخانه کلیدی داریم که ابتدا باید بودجه این وزارتخانه‌ها مورد توجه باشد و در سایر موارد نیز گیر می‌کنیم و مشکل داریم اما نمی‌دانم که رکن شهرداری در بودجه چیست لذا شورا برای تصویب بودجه توجه جدی به این موضوعات داشته باشد و بودجه به طور مطلوب ساماندهی شود.

وی میزان بودجه عمرانی کشور را 62 هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: با وضعیتی که در کشور وجود دارد اگر قیمت‌ها هیچ تغییری نداشته باشد 10 سال طول می‌کشد تا بتوانیم پروژه‌ها را جمع کنیم لذا دنبال واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز