خبرگزاری کار ایران

عباس علوی‌راد در گفت وگو با ایلنا:

بودجه اعتبارات عمرانی در بودجه 7.5 درصد رشد دارد/اعتبارات به‌طور کامل تخصیص نمی‌یابد

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۶۶۷

عضو انجمن اقتصاددانان استان یزد با اشاره به طرح برخی شایعات درباره رشد مقایسه‌ای اعتبارات عمرانی استان گفت: رشد اعتبارات عمرانی استان نسبت به قانون بودجه سال ۹۷ فقط 7.5 درصد است.

عباس علوی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر واقع‌بینی در لایحه بودجه سال آتی اظهار داشت: باید درباره اعتبارات عمرانی استان یزد در لایحه بودجه سال ۹۸ واقع بینانه بنگریم چون در غیر اینصورت بی‌جهت انتظارات از استاندار جدید بالا می رود.

وی با انتقاد از برخورد برخی رسانه‌های محلی در این خصوص و ارائه تحلیل‌های متفاوت و آرمان‌گرایانه از اعتبارات عمرانی استان یزد ادامه داد: متاسفانه برخی حرف‌ها و نوشتارهایی که از روی بی‌اطلاعی درباره لایحه بودجه سال ۹۸ ارائه شده که حاصلی جز بالا بردن کاذب انتظارات از استاندار جدید یزد ندارد.

کارشناس اقتصادی استان یزد با طرح این پرسش که چرا برخی رسانه‌ها چنین برخوردی درخصوص بودجه دارند، اضافه کرد: مجموع اعتبارات عمرانی استان در لایحه بودجه سال ۹۸ با احتساب اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن ۴۳۹ میلیارد تومان اعلام شده است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در لایحه بودجه سال ۹۸ در صفحه ۲۹۵ و بر اساس جدول ۱۰-۱ میزان بودجه عمرانی ۴۱۱ میلیارد تومان درج شده است.

علوی راد با بیان اینکه مقایسه اعتبارات عمرانی استان در لایحه بودجه سال ۹۸ با لایحه بودجه سال ۹۷ صحیح نیست و نتیجه درستی به دست نمی‌آورد، اظهار داشت: متاسفانه براساس مقایسه انجام شده رشد اعتبارات عمرانی استان ۲۰ درصد اعلام شده درحالیکه رشد اعتبارات عمرانی استان نسبت به قانون بودجه سال ۹۷ فقط 7.5 درصد است.

وی با تاکید بر فرض تصویب رقم ۴۱۱ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان در مجلس ادامه داد: با این میزان رشد، حتی اگر تصویب هم شود قدرت واقعی اعتبارات عمرانی استان به شدت کاهش خواهد یافت.

علوی راد بیان داشت: همچنین با پیش‌بینی‌های داخلی و بین المللی و بیش از ۳۰ درصد تورم در سال ۹۸ نمی‌توان انتظاری بیش از این داشت.

وی تصریح کرد: این‌ها به شرطی است که دولت اعتبارات عمرانی استان را کامل تخصیص دهد اما با استناد به سوابق گذشته می‌توان دریافت که اعتبارات به‌طور کامل تخصیص نمی‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز