خبرگزاری کار ایران

حاتمی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا:

قبل از برجام، صرافان و بانک‌های خارجی 10 درصد هزینه نقل و انتقال اخذ می‌کردند

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۱۷۴

مدیر عامل اسبق بانک صادرات گفت: در سال جاری حدود 10 درصد هزینه انجام معامله داشتیم که دلالان و صرافان و بانک های خارجی برای نقل و انتقال پول آن را می گرفتند که از این پس تجارت با ایران آسان‌تر از قبل خواهد شد و هزینه تجارت کاسته می شود.

احمد حاتمی یزدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بودجه سال 95 گفت: قیمت 35 تا 40 دلاری که برای نفت در بودجه سال 95 در نظر گرفته اند واقعی نیست.

مدیر عامل اسبق بانک صادرات در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت نفت را در بودجه این میزان در نظر گرفته‌ شده؟ ، گفت: زمان تنظیم بودجه بهای نفت این مقدار بوده و همین نرخ هم در بودجه آورده اند.

حاتمی یزدی تصریح کرد: البته با کاهش بهای نفت 30 درصد از بهای بودجه نیز کم خواهد شد و سهم نفت در کل بودجه زیاد نخواهد بود. درآمدهای مالیاتی، بیشترین تاثیر را در بودجه، خواهند داشت البته زمانی که وضعیت اقتصادی رونق نداشته باشد تولید هم سودی ندارد و پرداخت مالیات نیز آسان نخواهد بود.

مدیر عامل اسبق بانک صادرات ادامه داد: در مورد نرخ ارز نیز این موضوع حائز اهمیت است که سال گذشته بهای ارز 2850 تومان در بودجه 94 تعیین شد که بهای آن تا 3200 تومان نیز افزایش یافت و این موضوع در سال آینده نیز به نظر من رخ خواهد داد و در صورت ادامه این روند با افزایش بهای ارز مواجه خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: احتمال دارد دولت نهایتا به صدور اوراق مشارکت و صکوک متوصل شود که این موضوع منجر به سیاست های تورمی خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزاد شدن منابع و نهایی شدن برجام تاثیرات مثبتی در پی دارد افزود: برجام به افزایش حجم صادرات نفتی از 1 میلیون بشکه به 1.5 بشکه در روز کمک می کند.

حاتمی یزدی گفت: همچنین هزینه های تجارت خارجی نیز کاسته خواهد شد، ما در سال جاری حدود 10 درصد هزینه انجام معامله داشتیم که دلالان و صرافان و بانک های خارجی برای نقل و انتقال پول  آن را می گرفتند که از این پس تجارت با ایران آسان‌تر از قبل خواهد شد و هزینه تجارت کاسته می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز