خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام خبرداد:

کشف 76 قلم شی تاریخی و فرهنگی از قاچاقچیان آثار باستانی در ایلام

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۵۱۶

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از کشف 76 قلم شی تاریخی و فرهنگی از قاچاقچیان آثار باستانی در شهرستان چرداول خبر داد.

به گزارش ایلنا، این اشیاء مربوط به دوره ساسانی و در شهرستان چرداول از قاچاقچیان کشف و ضبط کشف 76 قلم شی تاریخی و فرهنگی از قاچاقچیان آثار باستانی در ایلام شده است.
 
عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این باره گفت: این اشیاء که از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است شامل ابزار آلات جنگی، زیورآلات و ظروف سفالی است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با اشاره به تعداد کشفیات صورت گرفته در 9 ماهه سال‌جاری، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد 360 قلم شی مربوط به دوره‌های مختلف با همکاری نیروی انتظامی و یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی کشف و ضبط شده است.
 
وی تصریح کرد: عزم جدی برای حفاظت از اشیاء تاریخی و مبارزه با قاچاق آثار باستانی به عنوان بخشی از سند هویت ملی کشور و استان ایلام در تمامی حوزه‌های مختلف وجود دارد.
 
شنبه‌زاده یادآور شد: بیشتر آثار باستانی و اشیاء تاریخی کشف شده مربوط به دوره ساسانیان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز