خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس:

ستون فقرات بودجه قزوین ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۸۹۶

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: بنیه و ستون فقرات بودجه استان قزوین ضعیف بوده و منابع و مصارف استان معلوم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود محمدی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان قزوین اظهار کرد: سال‌های گذشته استان قزوین در رتبه 30 و 31 قرار داشت و امسال به رتبه 27 رسیده است. در شرایط ویژه‌ای که استان قزوین شکل گرفت، از بسیاری از مسائل محروم شدیم که می‌توان به محرومیت از بودجه راه‌اندازی اشاره کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه شاخص‌هایی دارد و بنیه و ستون فقرات بودجه استان قزوین ضعیف بوده و منابع و مصارف استان معلوم است. برخی استان‌ها بین 6 تا 17 و 19 نماینده مجلس دارند و قاعدتا تلاش آنها برای مردم استان خود بیشتر است. برای پیگیری مشکلات مردم هم در صحن محلس فریاد زده‌ام و هم با قلم پیگیری کرده‌ام.

وی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای تزریق تسهیلات به استان‌ها 17 هزار میلیارد تومان بود که با پیگیری، یک‌هزار و 300 میلیارد تومان به استان‌قزوین تخصیص یافت که با تلاش مسؤولان استان جذب و اختصاص داده شد.

ستون فقرات بودجه قزوین ضعیف است

محمدی ادامه داد: حدود 10 هزار نفر در قالب 90 شرکت قطعه‌ساز در استان قزوین مشغول به کار هستند که سه بار وزیر صمت به مجلس دعوت شد تا بدهکاری قطعه‌سازان پرداخت شود که بخشی از آن پرداخت شد و برای امسال هم این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بیکاری درد مزمن کشور است و استان‌قزوین هم از این امر مستثنا نیست که تثبیت مشاغل موجود از دغدغه‌هایی است که برای آن تلاش‌هایی صورت گرفته است. در هر پروژه‌ای که در استان تعریف و اجرا می‌شود، به‌دلیل پیگیری‌ها پای نمایندگان مجلس هم در میان است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: اجرای طرح شتابگر ملی، استان‌قزوین را به مرجعیت علمی در خاورمیانه مبدل می‌کند و 7 هزار شغل ایجاد می‌شود که فاز مقدماتی آن به بهره‌برداری رسیده و برای فازهای بعدی آن هم بودجه سنواتی تعیین شده است. مجلس در زمینه قانون بهبود کسب و کار، رفع موانع تولید و حمایت از تشکیل خانواده گام‌های خوبی برداشته است.

وی اضافه کرد: هر مدیر جوانی که استاندار قزوین منصوب می‌کند، از آن استقبال می‌کنیم و مداخله‌ای نمی‌کنیم چراکه وظیفه‌ای ذاتی است اما اگر دیگران در انتصاب مدیران دخالت کنند ما خود را اولی می‌دانیم چون مسؤولیت داریم و مداخله می‌کنیم و نمی‌توانیم در این زمینه سکوت کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس تصریح کرد: به شفافیت و شایسته‌سالاری اعتقاد داریم اما برای مدیریت استاندارد باید سنجش و خط‌کش تعریف شود تا بتوانیم فردی را به عنوان مدیری موفق بشناسیم و معرفی کنیم.

محمدی افزود: در حال حاضر نیاز به وحدت داریم که باید حول محور ولایت فقیه و چارچوب نظام حرکت کنیم و هیچ یک از قوا نباید سنگ زیر پای یکدیگر بیندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز