خبرگزاری کار ایران

عبدالمحمد زاهدی:

برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی دشت قزوین را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۲۴۹

استاندار قزوین گفت: برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی دشت قزوین را تهدید می‌کند و باید طبق قانون برای انسداد چاه‌ها و ابطال مجوزها اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی امروز پنجشنبه در شورای سازگاری با کم آبی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: امروزه همه مدیران و مسئولان پذیرفته‌اند که با کمبود آب در سطح استان مواجه هستیم و باید خود را با کم آبی سازگار کنیم.

وی گفت: متاسفانه برداشت‌های بی‌رویه و حفر چاه‌های غیرمجاز به تهدیدی برای دشت قزوین تبدیل شده و اگر با آنها برخورد نشود مشکلات زیست‌محیطی را برای استان به‌دنبال خواهند داشت.

زاهدی افزود: خوشبختانه دستگاه قضا همکاری و اهتمام زیادی در این زمینه دارد و فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها هم باید با رعایت تمامی ملاحظات اجتماعی برای اجرای احکام صادر شده اقدام کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای استان باید برنامه خود را درباره نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های مجاز در سال‌جاری اعلام کند تا با اطلاع از دستگاه‌های نصب شده و میزان پیشرفت طرح بتوان بهتر برنامه‌ریزی کرد. 

وی گفت: باید مدیران‌شهری به مصوبه کاهش 30 درصدی مصرف آب در بخش فضای سبز توجه کنند و دستگاه‌های جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برای برخورد با مجوزهای غیرفعال و برداشت‌های بی‌رویه با جدیت اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز