خبرگزاری کار ایران

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

وجود 40 تا 50 هزار معتاد متجاهر در کشور / مواد مخدر ریشه قتل، جنایت و سرقت

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۱۰۴

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از وجود 40 تا 50 هزار معتاد متجاهر در کشور خبر داد که 15 هزار نفر از آنان در تهران هستند.

به گزارش ایلنا، سردار اسکندر مومنی در مراسم مبادله تفاهمنامه همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور که در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود : بسیاری از جرایم عمومی در کشور از قتل و جنایت تا سرقت ناشی از جرایم مواد مخدر است.

وی با اشاره به اولویت‌های ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: اولویت ستاد جمع آوری، نگهداری، درمان، ساماندهی و بازپروری معتادان متجاهر در کوتاه مدت معتادان متجاهر و خیابانی را تا پایان امسال از سراسر کشور جمع‌آوری و ساماندهی می کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: مطالبه همه مسئولان، مردم و افکار عمومی این است که با این پدیده علنی برخورد لازم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد:موضوع مبارزه با مواد مخدر و ارتباط آن با آسیب‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و کشور ما در کنار افغانستان قرار دارد که در 20 سال اخیر تولید مواد مخدر در این کشور 50 برابر رشد کرده و از 200 تن به 10 هزار تن رسیده است.

وی افزود : حدود 70 درصد زندانیان کشور مرتبط با مواد مخدر هستند و 55 درصد طلاق‌ها ناشی از مواد مخدر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اردوگاه فشافویه هم اکنون حدود هزار و 700 نفر ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر دارد که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا و اجرایی می‌شود، این ظرفیت به پنج هزار نفر افزایش می‌یابد.

مراسم مبادله تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز با حضور اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها اقدامات تأمینی و تربیتی در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی فشافویه برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز