خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت احوال یزد خبر داد:

کاهش 50 درصدی ازدواج در یک سال اخیر/ ثبت 15 طلاق به ازای هر ده هزار نفر در دو سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۳۸۹

مدیر کل ثبت احوال استان یزد با اشاره به ثبت 880 مورد واقعه طلاق در یزد گفت: در دو سال گذشته به ازای هر ده هزار نفر 15 طلاق ثبت شده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی مکرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت سالروز تاسیس ثبت احوال به تشریح این نهاد پرداخت و اظهار داشت: سوم دی ماه یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت احوال کشور است که در سال 1290 اولین شناسنامه و سجل  صادر شد.

وی با بیان اینکه 656 اداره ثبت احوال در کشور با 130 نمایندگی داریم که 110 میلیون برگ سند صادر کرده‌اند ادامه داد: در استان یزد 29 دفتر پیشخوان با این اداره کل همکاری دارند و 13 خدمت را به شهروندان ارائه می‌کنند.

مکرمی همچنین به تشریح وضعیت طلاق و ازدواج در استان پرداخت و تصریح کرد: آمار طلاق در کشور در نیمه اول 97 تعداد 84 هزار و 16 مورد ثبت شده که در استان یزد 880 مورد به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه میانگین سنی طلاق در مردان و زنان متفاوت است اضافه کرد: سن طلاق برای شوهر در استان یزد 36 و دو دهم بوده و میانگین این سن در زنان نیز 21 و دو دهم به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان یزد با اشاره به اینکه میانگین طول مدت طلاق در استان یزد 9 سال بوده است عنوان کرد: همچنین در سال گذشته هزار و 742 واقعه طلاق و در سال 95 هزار و 498 طلاق در استان یزد ثبت شده است.

وی بیان داشت: این روند در حالی بوده که در سال جاری تنها سه هزار و 767 مورد ازدواج صورت گرفته و در سال گذشته نیز 8 هزار و 152 مورد ازدواج در استان ثبت شده است.

مکرمی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج بین مردان و زنان به ترتیب 28 و 23 سال بوده است است اظهار داشت: ازدواج های بار اول در بین مردان و زنان به ترتیب با میانگین سنی 26 و 21 سال رخ داده است.

وی با اشاره به کاهش ازدواج در دو سال اخیر بیان داشت: سال به سال از لحاظ کمی و عددی با کاهش ازدواج روبرو هستیم به همین دلیل از لحاظ علمی و فنی نیز منطقی نیست که ازدواج‌ هایی که در یک سال رخ می‌دهد و طلاق‌ هایی که در آن سال رخ می‌دهد را تقسیم و مقایسه کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز