خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین خبرداد:

روند رو به رشد طلاق در زوجین 75 سال به بالا/ فقر عامل اصلی طلاق در استان

کد خبر : ۶۸۲۷۶۳

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: از بین دو هزار و 922 طلاقی که در سال 96 اتفاق افتاد، 27 مورد آن مربوط به زوجین بالای 75 سال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن وفایی بعدازظهر امروز در دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت استان قزوین گفت: آمار طلاق در سال 96 نزدیک به دو هزار و 922 مورد و در شش ماهه ابتدای سال جاری یک هزار و 315 مورد ثبت شده است.

وی افزود: از بین جمعیت طلاق در استان، 27 مورد به زوجین بالای 75 سال تعلق دارد که این روند به دلایل حق استفاده زوجه از حقوق مستمری پدرش  رو به افزایش است.

این مقام مسئول افزود : آمار ازدواج در استان قزوین به نسبت کل کشور مناسب است و در رتبه بیستم قرار داریم اما متاسفانه رتبه طلاق استان قزوین در کل کشور، در مرتبه دهم قرار گرفته است.

استاندار قزوین در پایان گفت: به نظر می‌رسد عامل اصلی طلاق صوری در بین زوجین بالای 75 سال که یک درصد این جمعیت آماری را تشکیل می دهد، به علت فقر باشد. چرا که اگر زوج از توان مالی بالایی برخوردار باشند، هرگز زوجه حاضر نخواهد شد از سهم یک هشتم خود منصرف شود.

عبدالمحمد زاهدی گفت: یکی از مشکلات ما در استان قزوین، عدم تمایل جوانان به ازدواج است. از آن گذشته برخی از این زوجین نیز در 5 سال اول زندگی طلاق می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز