خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

راهبردهای نظام برای رونق تولید اشتغال، مشخص است

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۰۵۳

استاندار البرز، گفت: برای حل مشکلات و موانع، همت ملی و منطقه ای نیاز است و با توجه به شواهد موجود، عزم حل مشکلات وجود دارد و بر اساس راهبردهای نظام در رابطه با رونق تولید، اشتغال، سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تسهیل گری مسیر مشخص است.

به گزارش ایلنا، عزیزالله شهبازی امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد با اشاره به یک مقاله تخصصی در حوزه اقتصاد و تاثیر بخش خصوصی در این حوزه افزود: ایجاد بسترهای ارتباط بخش خصوصی داخل کشور با نظام اقتصاد بین الملل و تسهیل گری و عدم دخالت دولت در این حوزه مورد تقاضای بخش خصوصی است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی و بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: جای خرسندی دارد که مجموعه استان در قالب یک تیم متحد و منسجم درباره تسهیل و رفع موانع تولید در این دوران گذر همراه سرمایه گذاران و بخش خصوصی هستند.

استاندار البرز اضافه کرد: برای حل مشکلات و موانع، همت ملی و منطقه ای نیاز است و با توجه به شواهد موجود، عزم حل مشکلات وجود دارد و بر اساس راهبردهای نظام در رابطه با رونق تولید، اشتغال، سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تسهیل گری مسیر مشخص است.

وی گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان هوش بالایی دارند و در راستای اعتلای کشور و انتفاع شخصی بسیار برنامه محور و پویا اقدام می کنند. 

شهبازی با اشاره به اینکه آرامش سیاسی و رونق اقتصادی مانند دو بال توسعه برای پرواز محسوب می شوند، عنوان کرد: باید وضعیت صادرات و واردات مورد بررسی دقیق و رصد قرار گیرد و گمرک از دغدغه های عمده واحدهای تولید بزرگ استان است از این رو باید ستاد نظارت بر گمرکات استان ایجاد شود که این امر نظارت شود.

استاندار البرز گفت: البرز ظرفیت‌های بالایی در حوزه صادرات دارد و باید به این سو برویم که صنایع با فراغ بال بیشتری اقدامات و برنامه های خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه طی نشستی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت گمرک منطقه ویژه پیام گفتگو خواهد شد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی پیام تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی استان دارد که باید از ظرفیت های آن به نحو مطلوب بهره برداری کرد.

شهبازی خاطرنشان کرد: در شورای برنامه ریزی استان نیز انتظار می رود که اتاق بازرگانی نیز حضور داشته باشد چراکه اتاق های بازرگانی موتور محرک اقتصاد استان محسوب می شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت اجرای اصل 144 قانون اساسی گفت: بر این اساس تکلیف ما در حوزه بهره برداری از ظرفیت بخش خصوصی مشخص است.

استاندار البرز افزود: دولت ها کوچک می شوند و تسهیل گری و سیاست گذاری را برعهده می گیرند و باید بخش خصوصی وارد عمل شود چراکه هر کجا که کار را برون سپاری کرده و از ظرفیت های مردمی استفاده کردیم، نتایج خیر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که فرصت مناسبی برای تمامی تشکل ها فراهم شود تا دغدغه های خود را بیان کنند تا با اجماع نظرات به جمع بندی درستی برسیم.

شهبازی گفت: با توجه به ظرفیت هایی که برای افزایش تولید در استان وجود دارد به طور قطع باید زیرساخت های لازم فراهم شود از این رو دو ایستگاه فوق توزیع در استان شکل خواهد گرفت.

وی افزود: اطلاعات ما در رابطه با واحدهای صنعتی مشکلات، موانع، فرصت ها و ظرفیت ها باید به دقت احصا شود تا تصمیم گیری درستی در این خصوص صورت گیرد.

استاندار البرز اضافه کرد: ضرورت دارد که تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات واحدهای صنعتی در داخل استان حل شود و ارجاع موانع به تهران، گاهی از عدم ارتباط گیری صحیح بین مدیران و تولیدکنندگان است.

وی گفت: در حوزه تمرکز زدایی از استان به جد وارد عمل شده‌ایم و طی ابلاغی از فرمانداران خواسته شده که بستر این امر را ایجاد کنند.

شهبازی با عنوان اینکه ایجاد اداره گمرکات استان در دستور برنامه های استان قرار گرفت تا از این طریق صنایع و واحدهای تولیدی با سهولت بیشتری اقدامات خود را پیگیری کنند، اضافه کرد: کارگروه شناسایی واحدهای نیمه فعال و غیر فعال و در ذیل آن کارگروه مشکل یابی واحدها در اتاق بازرگانی استان تشکیل خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز