خبرگزاری کار ایران

/اختصاصی ایلنا/

نمایشی که بعد از ۲۷ سال دوباره اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۹۸۷

حیدربابایا سلام برای نخستین‌بار سال ۷۱ روی صحنه رفت. این نمایش ۷ سال به‌طور متداوم در تبریز و تهران اجرا شد.

به گزارش ایلنا، نشست خبری "حیدر بابایا سلام" به نویسندگی و کارگردانی عبدالحسین لاله و تهیه‌کنندگی محسن خدابنده در موسسه الف برگزار شد که در این نشست کارگردان این اثر گفت: حیدربابایا سلام برای نخستین بار سال ۷۱ روی صحنه رفت. این نمایش ۷ سال به طور متداوم در تهران و تبریز اجرا شد.

کارگردان حیدربابای سلام خاطرنشان کرد: ما اجرای این نمایش را از تبریز شروع کردیم و در شهرهای تهران، باکو و استانبول در روزهای آینده ادامه خواهیم داد. در این نمایش موسیقی و نمایش باهم تلفیق پیدا کرده و هر قسمت آن بدون موسیقی معنایی ندارد و موسیقی بدون صحنه‌های این نمایش بی معنی است.

لاله خاطرنشان کرد: حدود ۷۵ نفر عوامل اجرایی این نمایش است که ۲۰ نفر گروه موسیقی را تشکیل می‌دهند و ۵۰ نفر از این عوامل را بازیگران و مابقی عوامل پشت صحنه را تشکیل می‌دهد.

وی بیان داشت: نمایشی که ۲۷ سال پیش نوشته شده که تصمیم گرفتیم دوباره همان کار را ادامه دهیم. ما ترجیح دادیم نمایشنامه ۲۷ سال پیش را دوباره کار کنیم. این نمایش منظومه "حیدربابایا سلام" استاد شهریار را به صحنه می‌کشد.

لاله ادامه داد: ما سعی کردیم خیانت‌مان به منظومه حیدربابای سلام کمتر باشد و دور از واقیعت منظومه نباشد. در این اثر ما بخش‌هایی نیز به زبان فارسی اجرا می‌شود و همه ی نمایش به ترکی نیست، چون منظومه "حیدربابا"به‌عنوان یک اثری است که قلب‌ها را به هم پیوند می‌دهد. این کار هم قلب تماشاگران را به هم پیوند می‌دهد.

بازیگر اول این نمایش گفت: خیلی خوشحالم پس از ۲۷ سال با این نمایش در شهر خودم به صحنه می‌روم و این نمایش الهام گرفته از منظومه شعر شهریار است و حس و عشق شهریار برای من خیلی مهمتر از گریم خودم به شکل شهریار است. من سعی می‌کنم حس شهریار از سرودن این شعر را احساس کنم و بعد آن را با این نمایش به صحنه ببرم.

مدیر گروه موسیقی این اثر گفت: این نمایش حالت فولکوریک و نوستالرژی دارد و سعی داریم فرهنگ غنی خودمان را دوباره نشان دهیم.

محسن خدابنده تهیه‌کننده این نمایش گفت: از ۲۸ آذر به‌مدت ۱۰ روز اجرای این اثر را داریم و انتظارمان این است که استقبال خوبی از این نمایش باشد و اگر این استقبال ادامه داشته باشد احتمال تمدید ۵ روز دیگر هم داریم. هیچ ارگانی ما را حمایت نکرد و هیچ اسپانسری تاکنون نداشتیم. امیدواریم حداقل مسئولان از ما حمایت کنند. من به نوبه‌ی خودم از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم که همواره با تئاتر همراه بودند.

انتهای پیام/
سمیه جودتی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز