خبرگزاری کار ایران

در همدان رخ داد؛

تیله شیشه‌ای پسر ۹ ماهه را به دردسر انداخت

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۴۷۸

مدیر شبکه بهداشت و درمان فامنین در استان همدان گفت: با تلاش تیم پزشکی بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) تیله شیشه‌ای سیاه رنگی از گلوی کودک 9 ماهه خارج شد.

به گزارش ایلنا، مهدی دیناری، مدیر شبکه بهداشت و درمان فامنین گفت: روز گذشته- دوشنبه 19آذرماه - مادری مستاصل و درمانده کودک 9 ماهه خود را که فاقد علائم حیاتی بود با شتاب به اورژانس بیمارستان انتقال می‌دهد.
 
وی اضافه کرد: مادر این کودک مدعی بود که کودک خردسالش در کنار دیگر برادرش در حال بازی بوده که به این وضعیت دچار شده و وبعد شروع به استفراغ می‌کند.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فامنین اظهار داشت: با توجه به سیاه شدن بخشی از چهره، در نگاه نخست بر این باور بودیم که این کودک دچار مسمومیت دارویی شده است.
 
دیناری بیان کرد: همچنین به علت تنگی مردمک، عملیات سی.پی.آر و اقدامات درمانی مسمومیت دارویی و افت قند صورت گرفت.
 
وی ادامه داد: پس از اینکه کودک به وضعیت عادی بازنگشت، پزشکان تصمیم به لوله‌گذاری می‌گیرند و در این زمان شاهد تیله شیشه سیاه رنگی در داخل گلوی این کودک می شوند که راه هوا را به طور کامل مسدود کرده بود.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فامنین بیان کرد: پس از خارج کردن این تیله شیشه‌ای عملیات احیا مجدد انجام شده و کودک به وضعیت عادی بازگشت و هوشیار شد.
 
دیناری اظهار داشت: با توجه به اینکه فامنین فاقد مرکز اطفال است این کودک برای ادامه درمان با استفاده از یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان بعثت شهر همدان منتقل می شود.
 
وی افزود: البته این بیمارستان دارای سرویس اطفال بوده اما به دلیل کمبود متخصص اطفال سال گذشته نیرویی به بیمارستان فامنین تعلق نگرفت که امسال معرفی شده و این هفته در بیمارستان مستقر می شود.
 
 دیناری با اشاره به شرایط اعزام بیمار با آمبولانس، ادامه داد: در هر نوبت یک پرستار به همراه بیمار اعزام می شود اما به علت وضعیت جسمی کودک 2 پرستار برای بررسی وضعیت علائم حیاتی و بازنگهداشتن راه تنفس، وی را تا بیمارستان بعثت همراهی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز