خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بزرگترین سایت داروهای ضد سرطان در البرز:

تغییرات سیاسی و اجتماعی زمانی رخ می‌دهد که مردم بخواهند/ مردم بیشتر از تلاش‌شان مطالبه‌گری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۹۵۰

مراسم افتتاح بخش بیوتکنولوژی کارخانه دارویی اکتوور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سرپرست استانداری البرز، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی، امروز در آئین افتتاح بخش بیوتکنولوژی کارخانه دارویی اکتوور با اشاره به آیه قرآن با این مضمون که "خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر با خواست خودشان" تاکید کرد: این آیه که وارداتی هم نیست و کلام خداوند است در زمان قبل از انقلاب زیاد تکرار می شد و در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است. 

وی افزود: تغییر شرایط در حوزه های سیاسی، اجتماعی و رفاهی تنها زمانی میسر خواهد شد که مردم بخواهند.

هاشمی تصریح کرد: مردم باید کاری که توام با دانش و تدبیر است را دنبال کنند چراکه بهره برداری از علم بیشتر است.

هاشمی با عنوان اینکه برای دستیابی به امکانات بیشتر باید زحمت کشید و تلاش کرد، ادامه داد: مردم در ایران بیشتر از تلاش، مطالبه گری می کنند و این عادتی است که از زمان کودکی در خانواده‌ها، متداول شده است. 

وزیر بهداشت با اشاره به همت و تلاش سرمایه گذاری و راه اندازی کارخانه انکولوژی اکتوور، گفت: خوشحالم در جمع افرادی هستم که از فرصت، دانش، فناوری و سرمایه خود استفاده کرده و کار جدیدی خلق کردند.

هاشمی با عنوان اینکه امروز شرایط دنیا متفاوت شده، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد پیشرفت های بسیاری هستیم و با توجه به تلاش دشمن در ایجاد تحریم، مردم همچنان مقاوم ایستاده‌اند.

وزیر بهداشت با انتقاد از سکوت بینالمللی در قبال تحریم های تحمیلی، اذعان داشت: تحریم، تنها نظام را هدف قرار نداده بلکه حقوق شهروندی تحت تاثیر این دشمنی است که باعث تاسف بوده و تاسف مضاعف، سکوت بین‌المللی است.

هاشمی افزود: در همه جای دنیا انسان‌های بد هستند و اما بدتر، کسانی خواهند بود که با سکوت‌شان، سوء رفتار بد را بیشتر می کنند.

وی با عنوان اینکه تروریست خواندن ملت ایران سخت و سکوت جوامع بشری، سخت‌تر بود، اظهار داشت: با وجود وضعیت اقتصادی موجود، افتخار می کنیم که در بین خودمان، دوستانی داریم که به مردم کمک می کنند و مجموعه اکتوور نیز یکی از آنها است.

هاشمی با خطاب قرار دادن، رسانه‌ها، گفت: رسانه‌ها باید حتما به منافع ملی کشور، توجه کنند و باید نسبت به افرادی که ثروت و سرمایه مشروع خودشان را در جامعه هزینه می کنند، ارزش قائل شوند.

هاشمی تصریح کرد: رسانه‌ها گاهی مسیر را اشتباه طی می کنند و نباید نسبت به سرمایه‌گذاری نگاه منفی داشت چراکه ثروت و فقر تنها به داشتن و نداشتن پول نیست بلکه نعمت های معنوی زیادی وجود دارد که بالاترین دارائی خداوندی است. 

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در تصویب بودجه به مسایل سلامت و بهداشت نگاه ویژه داشته باشند، اضافه کرد: نوسانات قیمت موضوع مهم کشور است که متاسفانه موارد زیادی را تحت تاثیر خود قرار داده است و با توجه به کنترل دولت در بخشی از نوسانات، بیش از 150 درصد مواد تولیدی، افزایش قیمت داشته است.

هاشمی گفت: باید تلاش شود که با کنترل قیمت از رکود تولید و صنعت و کم فروشی، جلوگیری کرد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان اینکه از ورود دارویی که مشابه داخلی دارد، جلوگیری می کنیم، اذعان داشت: نقش دولت در کنترل قیمت موثر است تا جایی که در سایه خدمات، سازوکاری وجود دارد که در قیمت تمام شده اصناف، اعمال می شود.

هاشمی گفت: با توجه به اهمیت سلامتی مردم، دارو از صنعت مهم‌تر است و نباید در بازار فضایی ایجاد شود که به جای رقابت، رانت بازی، متداول و مرسوم شود.

عزیزالله شهبازی، سرپرست استانداری البرز نیز در این مراسم، گفت: یکی از مهمترین مسئولیت های دولت و همچنین خدمات ارزشمند انجام شده، بحث تحول سلامت است که در سراسر کشور اقدامات و زحمات مجموعه وزارتخانه بهداشت و درمان، قابل تقدیر است.

وی افزود: در حوزه صنعت با توجه به آمار موجود، بیش از 70 درصد تولید کنندگان دارو در البرز، مشغول به فعالیت هستند.

شهبازی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران دیگر نیز در تولید دارو مشارکت و اعلام آمادگی کرده‌اند که این نشان‌دهنده اهمیت حوزه سلامت و درمان است.

سرپرست استانداری البرز، گفت: تولید داروهای ضد سرطان با توجه به تحریم‌های جاری کشور، کار ارزشمندی است که در حوزه سلامت، عملیاتی شده است.

افتتاح بزرگترین سایت دارویی ضد سرطان تزریقی و خوراکی در خاورمیانه است که در سال جاری با بهره گیری از آخرین فناوری روز دنیا، ظرفیت تولید بیش از 5 میلیون ویال، 250 میلیون قرص و 60 میلیون کپسول را دارد.

این مجموعه با سرمایه 100 میلیون یورو و امکان اشتغال بیش از 2 هزار نفر در شهرک صنعتی بهارستان استان البرز به بهره برداری رسید.

اکتوور هلدینگ با سابقه حدود 50 سال و مجهز به جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا صنعت داروسازی صنایع غذایی است.

این هلدینگ، تولید داخلی و اشتغال جوانان را سرلوحه  برنامه توسعه خود قرار داده و در این راستا نهایت تلاش خود را داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز