خبرگزاری کار ایران

قدرت الله نوروزی خبر داد:

برگزاری هفته فرهنگی پاریس در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۶۱۲

شهردار اصفهان گفت: اصفهان در گردشگری سلامت یکی از شهرهای مهم کشور است و این شهر آمادگی دارد در این زمینه نیز با سایر شهرهای جهان همکاری‌های لازم را داشته باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی طی دیدارهایی جداگانه و دوجانبه با نمایندگانی از شهرهای ایسی له مولینو فرانسه، سارایوو از کشور بوسنی و هرزگووین و شهردار بعلبک لبنان، دیدار و گفت و گو کرد.  

شهردار اصفهان در دیدار با شهردار بعلبک اظهار کرد: می‌توان با ایجاد تفاهم نامه‌ای همکاری های دانشگاهی اصفهان را با شهر بعلبک ادامه داده و تبادلات فرهنگی و رسانه ای ایجاد کرد. می توانیم هفته فرهنگی شهر بعلبک را در اصفهان و سپس هفته فرهنگی اصفهان را در این شهر برگزار کنیم.  

وی تصریح کرد: شهر اصفهان به عنوان شهر خلاق در عرصه صنایع دستی در یونسکو انتخاب شده و در این خصوص شهرداری اصفهان آمادگی دارد همکاری ها و تفاهم هایی داشته باشد.  

شهردار اصفهان ادامه داد: همچنین می توانیم کارشناسان معماری و شهرسازی خود را به شهر بعلبک اعزام کرده تا پیشنهادات، تجربه ها و آموزش های لازم را برای تحقق توسعه متوازن به این شهر انتقال دهند.

وی با بیان اینکه اصفهان در یونیسف به عنوان شهر دوستدار کودک شناخته شده و پایلوت این موضوع در ایران است، افزود: در این زمینه نیز می توانیم مشورت های لازم را به شهر بعلبک ارائه دهیم.

نوروزی اضافه کرد: شهرداری بعلبک نیز می تواند زمینه های استفاده از فاینانس های خارجی را بررسی کرده و آن را به شهرداری اصفهان انتقال دهد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اصفهان در گردشگری سلامت یکی از شهرهای مهم کشور است و این شهر آمادگی دارد در این زمینه نیز با شهر بعلبک همکاری های لازم را داشته باشد. در زمینه تبادل دانشجو نیز می توان همکاری های خوبی با یکدیگر برقرار کرد.

تداوم روابط خوب میان اصفهان و بعلبک

شهردار بعلبک نیز در این دیدار ضمن تبریک روز اصفهان اظهار کرد: کشور ایران هم اکنون کشوری با عزت و پیروز است.

حسین لقیس با بیان اینکه شهر بعلبک یک شهر توریستی و جهانی است، تصریح کرد: مهمترین موضوع برای ما تداوم روابط خوبمان با شهر اصفهان است.  

وی تصریح کرد: نخستین بار است که اصفهان را می بینم. تعداد زیاد بناهای تاریخی در این شهر بیانگر تاریخ با عظمت و چند هزار ساله اصفهان است.

تقویت روابط میان اصفهان و سارایوو با اقدامات عملی

شهردار اصفهان در ادامه دیدارهای امروز خود با معاون فرهنگی شهردار سارایوو نیز ملاقات کرد.

قدرت الله نوروزی در این دیدار نیز ضمن تشکر از خانم آمینا دکلچکوویچ بابت حضور در برنامه های روز نکوداشت اصفهان اظهار کرد: اصفهان یک جهان شهر، شهری میراثی و یکی از زیباترین شهرهای دنیا و مرکز گردشگری در ایران است.

وی تصریح کرد: امیدوارم این سفر باعث شود مبادلات فرهنگی، گردشگری و سایر موارد با شهر سارایوو افزایش یابد. شهرداری اصفهان علاقمند است روابط خود با شهر سارایوو را با اقدامات عملی تقویت کند.

شهردار اصفهان گفت: این آمادگی وجود دارد که هفته فرهنگی سارایوو در اصفهان برگزار شود. این هفته می تواند در زمینه های متفاوت فرهنگی، میراثی و صنایع دستی باشد.

معاون فرهنگی شهردار سارایوو نیز در این دیدار با بیان اینکه کشور ایران در روزهای سخت حمایت های بسیار خوبی از کشور بوسنی داشته است، گفت: علاقه داریم هفته فرهنگی سارایوو را در شهر اصفهان و هفته اصفهان را نیز در شهر سارایوو برگزار کنیم.

شهرداری اصفهان آماده همکاری با سرمایه گذاران فرانسوی

قدرت الله نوروزی در ادامه دیدارهای خود با معاون شهردار شهر ایسی له مولینو با اشاره به اینکه اصفهان شهری بزرگ، دارای آثار متعدد تاریخی و میراثی و از سابقه بسیار طولانی برخوردار است و مردم مهربان و میهمان نوازی دارد، اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری اصفهان، مقدمات پیمان دوستی محله جلفا در منطقه 5 شهر اصفهان با شهر ایسی لمولینو فراهم شد.

وی ادامه داد: امیدوارم شما توانسته باشید از منطقه جلفا و کلیسای وانک و محله ای که شما قرار است با آن خواهرخوانده شوید، دیدن کنید.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امیدوارم همانطور که در فرانسه با هم صحبت کردیم بتوانیم هفته فرهنگی شهر شما را در اصفهان برگزار کنیم تا روابط دو شهر در حوزه های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقویت شود.

شهردار اصفهان گفت: ما هفته فرهنگی اصفهان را در پاریس برگزار کردیم و علاقمندیم هفته فرهنگی پاریس در اصفهان برگزار شود.

نوروزی افزود: امیدواریم شما برای حضور توریست های شهر ایسی له مولینو هماهنگی کنید و اگر این موضوع با برنامه هفته فرهنگی پاریس در اصفهان میسر شود، راه ما هموارتر می شود.

وی ادامه داد: در مورد مترو، تراموا و همکاری های اقتصادی هم در سفر اخیر خود به پاریس صحبت کردیم اما لازم است با توجه به تحریم ها راه های ممکن برای همکاری و تعامل و حضور شرکت هایی که مایل به سرمایه گذاری و کار کردن در اصفهان هستند، بررسی شود.

نگین انگشتری ایران را به چشم دیدم

معاون شهردار ایسی لمولینو گفت: شهردار ایسی لمولینو خواستار برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در شهر ایسی لمولینو است.

آلن لوی با اشاره به اینکه از مهمان نوازی گرم شما قدردانی می کنم، اظهار کرد: اولین بار است که به ایران می آیم و حدود 20 سال بود که می خواستم به این کشور سفر کنم.

وی با اشاره به اینکه روی کاشی یادبود نکوداشت روز اصفهان، نوشتم که "اصفهان نگینی از شهر بشریت و انسانیت است"، تصریح کرد: امروز هم این نگین انگشتری را به چشم دیدم.

آلن لوی با بیان اینکه ما ایران را دوست داریم، گفت: شهردار ما می خواهد در سال 2019  نیز یک هفته فرهنگی فقط برای اصفهان اجرا کند که پیشنهاد ما هفته اول آوریل است.

بازدید 40 توریست فرانسوی از اصفهان

وی ادامه داد: در بازدید از جلفا بازدید از مردم اصفهان برای سفر به فرانسه دعوت می کنم. همچنین در اسفند ماه یک گروه 40  نفر از شهروندان ما به عنوان توریست برای بازدید از تهران، شیراز، یزد و اصفهان به ایران سفر می کنند.

آمادگی ایسی لمولینو برای انتقال تکنولوژی تولید آب به اصفهان

آلن لوی همچنین با اشاره به اینکه برقراری همکاری های اقتصادی بین اصفهان و شهر ایسی لمولینو یکی از اهداف سفر به اصفهان بوده است، ادامه داد: حرف های مسولان در مورد آب و رودخانه زاینده رود من را تحت تاثیر قرار داد و تمایل دارم این موضوع را از طریق سندیکایی که در زمینه انتقال تکنولوژی تولید آب فعالیت دارد، پیگیری کنم.  

معاون شهردار ایسی لمولینو تصریح کرد: شرکت هایی در حوزه مخابرات و اینترنت، مترو، هتل سازی و نیز تولید انرژی پاک نیز در ایسی لمولینو فعالیت دارند که می توانند با اصفهان همکاری داشته باشند.  

وی در خصوص نحوه برقراری ارتباط اقتصادی با ایران، افزود: اروپا قبول کرده که با ایران کار کند. وکلای ایرانی – فرانسوی می توانند مشکلات حقوقی برای ایجاد ارتباط مالی بین فرانسه و ایران را برطرف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز