خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

حداکثر زمان بهره‌برداری از ورزشگاه نقش‌جهان ۲۰ ماه است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۲۴

ساخت و ساز این استادیوم در سال ۷۲ با ظرفیت ۳۰ هزار نفر آغاز شد و در سال ۸۰ با وجود نواقصی که داشت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار اصفهان گفت: حداکثر زمان بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه از ورزشگاه نقش‌جهان ۲۰ ماه است.

به گزارش ایلنا، رسول زرگرپور در جلسه امضای تفاهم‌نامه واگذاری ورزشگاه نقش‌جهان به شرکت فولاد مبارکه اصفهان در محل این ورزشگاه برگزار شد، اظهار داشت: ورزشگاه بزرگ نقش‌جهان دارای پروژه‌های بسیاری است که امروز راجع به استادیوم آن صحبت و تصمیم‌گیری شد. ساخت و ساز این استادیوم در سال ۷۲ با ظرفیت ۳۰ هزار نفر آغاز شد و در سال ۸۰ با وجود نواقصی که داشت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: ۵ سال از این استادیوم استفاده شد و با توجه به میزبانی اصفهان در مسابقات کشورهای‌اسلامی مقرر شد ظرفیت ورزشگاه از ۳۰ هزار نفر به ۷۵ هزار نفر افزایش پیدا کند.

زرگرپور گفت: بعد از اینکه فاز دوم تعریف شد قرار شد همزمان مشکلات فاز اول هم رفع شود و تصمیم بر این شد که ظرفیت این ورزشگاه افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: این پروژه از سال ۸۰ تا سال ۸۶ فراز و نشیب‌های بسیاری داشت و مهم‌ترین مشکل این پروژه مشکلات اعتباری بود. پیش‌بینی شد که ۳۰۰ میلیارد ریال به پروژه اختصاص پیدا کند، اما یک دهم این اعتبار نیز اختصاص پیدا نکرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه ورزشگاه نقش‌جهان مطالبه هواداران فوتبال، مردم اصفهان و مطالبه بخش مدیریتی استان بود، در این دولت مدیریت آن به استان اصفهان واگذار شد و همچون پروژه‌هایی مانند مصلی، مترو و قطار سریع السیر روی ریل اجرایی قرار گرفت.

وی بیان داشت: علاوه بر این، ورزشگاه نقش‌جهان مشکلات دیگری از جمله مشکل معارضان داشت، اما مهم‌ترین مشکل این ورزشگاه بحثاعتبار و بهره‌برداری از آن بود که هزینه قابل توجهی خواهد داشت.

زرگرپور اظهار داشت: تصمیم گرفته شد مسأله معارضان ورزشگاه از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیری شود. راهکارهای خوبی نیز پیش‌بینی شد که درحال انجام است.

وی تصریح کرد: درنهایت برای واگذاری پروژه به فولاد مبارکه به توافق رسیدیم و معتقدیم فولاد مبارکه با بضاعت مالی خود این پروژه را تکمیل می‌کند. قبلاً چارچوب تفاهم‌نامه تدوین شده بود و کار تحویل آن برای اجرایی شدن آن امروز انجام شد.

استاندار اصفهان گفت: از فردا شرکت فولاد مبارکه استادیوم را تحویل می‌گیرد و مقرر شد با پیمانکار قبلی کار را دامه بدهند و این کار تحت نظارت فنی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور انجام می‌شود.

زرگرپور در پایان خاطرنشان کرد: حداکثر اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه ۳۰۰ میلیارد ریال است و زمان تکمیل فاز یک ۲۰ ماه پیش‌بینی شده و حداکثر زمان استفاده و بهره‌برداری فولاد مبارکه از ورزشگاه ۲۰ سال است. در قرارداد پیش‌بینی شد که هزنیه برق، گاز و تلفن و بدهی قبلی بر عهده شرکت توسعه و تجهیز باشد و از امروز به بعد فولاد مبارکه در این پروژه هزینه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز