خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری گلستان خبرداد:

برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین در گلستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۹۶

معاون گردشگری گلستان و نائب رئیس جشنواره بین المللی فرهنگ و اقوام گلستان گفت: یک ایران کوچک را در استان گلستان داریم.

احمد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره دوازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین در گلستان گفت: جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین گلستان 29 آبان‌ماه ساعت 17:30 با حضور 23 سفیر و کاردار از 13 کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی، تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و همچنین استاندار گلستان و تعدادی از نمایندگان مجلس افتتاح می‌شود.

وی در ادامه گفت: همان‌گونه که اطلاع دارید در استان گلستان اقوام مختلف حضور دارند و زندگی می‌کنند و تنوعی از اقوام مختلف را در استان شاهدیم و از سوی دیگر تنوع آب و هوایی نیز در استان وجود دارد دشت، کوه، دریا و جنگل توامان. وجود شرایط متفاوت آب و هوایی و اقوام مختلف باعث شده یک ایران کوچک را در استان گلستان داشته باشیم و این موضوع نقطه قوت استان گلستان در زمینه گردشگری است. به همین دلیل ما 12 دوره جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین را در استان گلستان برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌ایم و به‌دلیل استقبالی که در دوره‌های قبل صورت گرفته، از سال گذشته در دو نقطه از استان  این جشنواره برگزار می‌شود و امسال نیز دومین سالی  است که این جشنواره در دو نقطه استان برگزار می‌شود از 29 آبان تا 2 آذرماه در گرگان و از 4 آذر تا 7 آذر در شهر گنبد برگزار می‌شود. محل این جشنواره در گرگان نمایشگاه بین‌المللی است و در گنبد نیز سالن المپیک گنبد است.

وی در ادامه گفت: از همه استان‌ها در این جشنواره شرکت می‌کنند. آنچه ما در این جشنواره‌ در نظر گرفته‌ایم صنایع دستی از تمام استان‌ها و گروه‌های موسیقی و آیینی اقوام مختلف ایران‌زمین و سوغات استان‌ها است.

تجری در پایان  گفت: آنچه امسال نسبت به سال‌های قبل توجه بیشتری به آن شده بحث گردشگری روستائی و سیاه‌چادرها است که امسال بسیار جدی‌تر و پررنگ‌تر به آن توجه شده است.

برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین در گلستان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز