خبرگزاری کار ایران

رئیس‌هیات عامل صندوق توسعه ملی:

اولویت صندوق توسعه ملی کمک به بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۹۴۲

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: اولویت اول صندوق توسعه ملی پرداخت تسهیلات و حمایت از سرمایه گذران غیردولتی و کمک به بخش خصوصی است.

به گزارش ایلنا، مرتضی شهیدزاده روز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: صندوق توسعه ملی بر اساس سیاست‌های کلی و ابلاغی مقام معظم رهبری و براساس تجارب حاصل از کارکرد ذخیره ارزی ایجاد شده و مجموعه‌ای از نظام بر آن نظر دارد چون منابع نسل‌های آینده در آن نهفته است.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این صندوق متعلق به بخش خصوصی است و حتی اگر دولت نیاز به منابع داشته باشد باید با دستور مقام معظم رهبری از این صندوق منابعی را به صورت تسهیلات دریافت کند.

وی تصریح کرد: طرح مهار آب‌های مرزی با اجرای بانک سپه، احیای اراضی خوزستان با همکاری بانک کشاورزی و... از نمونه طرح‌هایی هستند که توسط این صندوق و بانک‌های عامل دیگر اجرایی شده‌اند.

شهیدزاده با اشاره به اهداف این صندوق عنوان کرد: هدف از تاسیس صندوق توسعه ملی حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت، گاز و فراورده‌های نفتی و تبدیل بخشی از منابع به ثروت‌های ماندگار است.

وی گفت: اهداف این صندوق وارد کردن ارز از خارج به کشور است و ما باید به عنوان حامی و نگهبان این صندوق اهداف و سیاست‌های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و هیات امنای صندوق را اجرا کنیم.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: اعطای تسهیلات به بخش خصوصی، سرمایه گذاری در بازارهای پولی و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی از جمله مصارف این صندوق هستند.

این مسئول ادامه داد: سالانه 32 درصد از فروش نفت به صندوق واریز می‌شود تا تبدیل به منابع پایدار شده و ما باید در مصارف آن خط قرمزها، سیاست‌های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و... را رعایت کنیم.

وی گفت: قزوین ظرفیت‌های بسیاری خوبی در بخش های مختلف دارد و سرمایه گذاران به دلیل نزدیکی به تهران و دارا بودن زیرساخت‌های ریلی و فرودگاهی استقبال بسیاری خوبی برای حضور در استان خواهند داشت و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

این مسئول تصریح کرد:حمایت از طرح‌های آبیاری نوین، محیط زیست، توسعه واحدهای دام پروری، تقویت زنجیره گوشت قرمز و سفید، طرح‌های زیرساخت ریلی، تقویت گردشگری، احداث و تامین هتل، مراکز اقامتی، مجتمع‌های رفاهی و ... در این صندوق مصوب شده و در اولویت ما قرار دارند.

شهیدزاده در پایان تاکید کرد: صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق محروم نیز از طرح‌های مصوب با نرخ چهار درصد ارزانتر حمایت می‌کند و از طرح‌های صنایع دانش بنیان نیز پشتیبانی کامل دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز