خبرگزاری کار ایران

شهردار پلدختر به ایلنا خبرداد:

تخریب دیواره ساحلی رودخانه کشکان/خطر پیشرفت ترانشه و خسارت جانی و مالی مردم منطقه/توقف ساخت کانال آب به دلیل کمبود اعتبار

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۷۰۰

شهردار پلدختر از تخریب دیواره ساحلی رودخانه کشکان در این شهرستان خبرداد.

صمد چراغی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره این حادثه گفت: دیوار ساحلی شهرستان پلدختر بر اثر سیلی که سال 86 در این شهرستان به وقوع پیوست  آسیب دید و باعث تخریب بخش زیادی از این دیواره به همراه پل‌های این شهرستان شد.

چراغی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر بخشی از این دیواره بازسازی شد اما  بخش دیگر این  دیواره قدیمی سال گذشته بر اثر بارندگی شدید کاملا تخریب شد.

وی افزود : در خیابان ساحلی ولی‌عصر که  به رودخانه کشکان متصل می‌شود هم کانال آبی وجود دارد که آب مناطق بالادست شهرستان را به سوی رودخانه هدایت می کند که متاسفانه این کانال نیز تخریب شد.

وی تصریح کرد: در این حادثه سطح این خیابان نیز فرونشست و تامین اعتباری از سوی شهرداری برای بازسازی آن صورت نگرفت و طی بارندگی‌های روز گذشته بخش بیشتری از این کانال تخریب و باعث مسدود شدن خیابان ساحلی شد. این تخریب و ترانشه‌های ایجاد شده متاسفانه نزدیک خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری مسکونی مردم هم شده و اگر این ترانشه پیشرفت پیدا کند و به این ساختمان ها برسد موجب خسارت‌های جانی و مالی می‌شود.

تخریب دیواره ساحلی رودخانه کشکان/خطر پیشرفت ترانشه و خسارت جانی و مالی مردم منطقه/توقف ساخت کانال آب به دلیل کمبود اعتبار

شهردار پلدختر ادامه داد: در حال حاضر خیابان ساحلی کاملا مسدود شده و سطحی حدود 300 متر مربع از این خیابان فرو نشسته و کانال آب به طور کامل تخریب شده و باعث مشکلات بهداشتی در این منطقه از شهر شده است. برخی تاسیسات شهری مانند فاضلاب و خط لوله گاز نیز در این منطقه عبور می‌کند و هر لحظه ممکن است باعث مشکل مواجه شوند و همچنین به دلیل تخریب لوله، گاز منطقه قطع شود.

وی در ادامه به مشکل کانال آب های سطحی منطقه کوی بسیجیان و مسکن مهر شهرستان پلدختر اشاره کرد و افزود: در بالا دست این شهرستان آب 700 هکتار اراضی به سوی این کانال  هنگام بارش‌ها ریخته و به سوی شهر هدایت و از طریق یک کانال خاکی از شهر عبور داده می‌شود. این کانال خاکی ظرفیت عبور این آب را ندارد و باید یک کانال بتنی احداث شود. عملیات ساخت این کانال آغاز شد ولی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات این پروژه فعلا متوقف شده است و اگر این پروژه ادامه پیدا نکند آب ممکن است وارد سایت مسکن مهر پلدختر شود کما این که در سنوات گذشته این آب وارد مسکن‌های مهر شده است.

وی در پایان گفت: سال گذشته از محل اعتبارات مدیریت بحران استان 470 میلیون تومان اخذ اعتبار و پروژه تحویل پیمانکار شد و این پروژه آغاز به کار کرد و از اعتباری که مصوب شده بود تنها 30 درصد آن تخصیص داده شد و پیمانکار بیشتر از 30 درصد کار را پیش برده بود و به دلیل اینکه نتوانستیم مطالبات را تامین کنیم متاسفانه یک ماه است این پروژه متوقف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز