خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی یزد خبر داد:

برخورد قضایی با مراکز غیرمجاز و جوجه‌ریزی غیرقانونی

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۱۱۴

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با تاکید بر لزوم پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: مراکز غیرمجازی که اقدام به جوجه‌ریزی کنند مورد پیگیری و برخورد قضایی قرار می‌گیرند.

 علی اکبر حدادزاده در حاشیه مانور مهار کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گفت‌و گو با ایلنا گفت: احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان یزد و با توجه به تغییرات جوی افزایش یافته است لذا با توجه به ضرورت موارد بهداشتی در جامعه، با مراکز غیرمجاز و جوجه‌ریزی غیرقانونی برخورد قضایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی کشور و انتقال ویروس‌ها و درگیر شدن بهداشت جامعه با آن ایجاب می‌کند تا مراقبت‌ها دو چندان باشد ادامه داد: در صورت وقوع چنین بیماری، بهداشت جامعه و وضعیت دام و طیور به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و تبعات دیگری نیز به دنبال خواهد داشت که با زندگی مردم در ارتباط است.

مدیرکل دامپزشکی یزد کاهش تولیدات پروتئینی دام و طیور را از جمله مشکلات پیش روی بروز بیماری و ارتباط مستقیم آن با زندگی مردم برشمرد و اضافه کرد: این بیماری در صورت بروز، قدرت بسیار بالایی در انتقال و نابودی دام و طیور دارد و خسارت سنگینی به مرغداری ها وارد می‌کند بنابراین مرغداران استان باید توجه جدی به رعایت ضوابط بهداشتی و امنیت زیستی داشته باشند.

وی از دلایل برگزاری این مانور را آمادگی کامل اکیپ‌های دامپزشکی در راستای کنترل و مبارزه با بیماری برشمرد و تصریح کرد: اکیپ‌های متعدد پایش، قرنطینه، معدوم سازی، تشخیص و پشتیبانی در دامپزشکی استان یزد آمادگی خود را در برابر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مورد سنجش قرار دادند.

حدادزاده دلیل برگزاری این مانور در فصل پاییز را شیوع بیماری در فصل سرما برشمرد و اظهار داشت: در فصل پاییز شرایط بهتری برای شیوع بیماری‌‌ها وجود دارد و احتمال انتقال و فراگیری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح مرغداری‌های استان نیز بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان یزد از لحاظ شیوع این ویروس در امنیت است و جای نگرانی برای مرغداران نیست عنوان کرد: آموزش‌های به موقع به مرغداران، توجه به نکات بهداشتی و ایمنی در برابر حملات و انتقال احتمالی ویروس، پیشگیری از جوجه‌ریزی در مراکز فاقد مجوز همچنین نظارت و کنترل مداوم بر روند فعالیت مرغداری‌ها در حال حاضر شرایط را امن نگه داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان اینکه در تلاشیم تا با مشارکت سایر دستگاه‌های مربوطه و صاحبان صنعت طیور از بروز این بیماری در سال جاری پیشگیری کنیم اضافه کرد: کمترین سهل انگاری و بی‌توجهی از سوی مرغداران، زمینه را برای ورود ویروس به واحد پرورش طیور فراهم می‌کند بنابراین ضرورت دارد تا مرغداران اقلام مورد نیاز مرغداری را از مراکز معتبر تهیه کنند.

حدادزاده در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه پرندگان مهاجر و آزاد پرواز نیز در استان حضور دارند و ممکن است از هر طریقی آلودگی منتقل شود لازم است تا اقلام خریداری شده در مکان مناسب و غیرقابل دسترس برای سایر پرندگان آزاد پرواز نگهداری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز