خبرگزاری کار ایران

دریانورد مطرح کرد:

ایجاد شرایط سخت دولت برای بنادر/ ضرورت حمایت دولت از تجار برای عبور از بحران اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۱۰

نماینده هرمزگان در شورای‌عالی استان‌ها با بیان اینکه دو نوع تحریم داریم، گفت: خود تحریمی بیش از تحریم بیرونی به اقتصاد کشور ضربه می‌زند چراکه با قوانین دست و پاگیر جلوی صادرات کالاهای ارزآور را می‌گیریم.

به گزارش ایلنا، سید یعقوب دریانورد با بیان اینکه بنادر به ویژه بنادری مانند بندر قشم که منطقه آزاد محسوب می‌شوند نقش به‌سزایی در اقتصاد کشور دارند، گفت: متاسفانه مشکلاتی در کارکرد بنادر وجود دارد. ما به نوعی دو نوع تحریم داریم؛ تحریم بیرونی و خود تحریمی که نوع دوم بیشتر از نوع اول آسیب‌زا است چراکه بسیاری از اجناس ارزآور مانند زعفران و میگو در قالب ارزاق عمومی دسته‌بندی شده و اجازه صادرات به آنها داده نمی‌شود در حالی‌که بازار جهانی خوبی دارند و می‌توانند ثروت را وارد کشور کنند.

دریانورد قیمت بالای سوخت تحویلی به شناورها را مشکل دیگر این حوزه دانست و بیان کرد: یک مشکل اساسی وجود دارد به این شکل که دولت شناورها را ملزم کرده که تنها از شرکت ملی نفت ایران سوخت خریداری کنند. از طرف دیگر قیمت سوخت تحویلی 2 هزار تومان بالاتر از قیمت واقعی آن است. زمانی هم که شناورها می‌خواهند از کشورهای دیگر سوخت خریداری کنند دولت اجازه اینکار را نمی‌دهد و در قالب قاچاق این مسئله را می‌بیند.

نماینده هرمزگان در شورای‌عالی استان‌ها ادامه داد: زمانی هم که پیگیری و طرح شکایت می‌شود مسئولان می‌گویند این بخشنامه دولتی است و ما ملزم به اجرای آن هستیم درحالیکه بخشنامه‌ها باید در راستای بهبود شرایط برای مردم باشد.

وی افزود: در حوزه ارائه خدمات بندری هم همین‌گونه است. دولت سامان‌های به نام نیما راه‌اندازی کرده تا واردات و صادرات کالا براساس نرخ دلار تعیین شده از این سامانه باشد در حالیکه خدمات بندری به شناوران طبق نرخ دلار آزاد ارائه می‌شود. یعنی وارد و صادر کنندگان، خدمات را با نرخ آزاد دریافت می‌کنند اما درآمدشان طبق نرخ دلار دولتی است.

دریانورد با انتقاد از این رویکرد گفت: دولت باید حامی تجار و تولید کنندگان باشند تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذاریم نه اینکه بخواهد چوب لای چرخ تجارت و صنعت قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز