خبرگزاری کار ایران

مرتضی الویری مطرح کرد:

جریان شورای‌شهر بابل باید به‌درستی مورد بررسی قرار گیرد/ گذاشتن دام و طعمه برای تضعیف جایگاه شوراها

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۱۶۳

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه این روزها تهاجم وسیعی با انگیزه‌های مختلفی به خانواده شوراییان کشور در جریان است، گفت: تهاجم علیه خانواده شورایی‌های کشور با انگیزه‌های مختلف و با هدف تضعیف جایگاه شوراها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی الویری در نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهارداشت: این روزها تهاجم وسیعی با انگیزه‌های مختلفی به خانواده شوراییان کشور در جریان است که نمونه آن را می‌توان در موضوع بریده شدن گوش یک کارگر دید. موضوعی که هیچ ریشه‌ای نداشت اما براساس یک موضوع دروغ موج گسترده‌ای از تبلیغات علیه شوراها راه افتاد که متاسفانه رسانه‌ها و همچنین صداوسیما این موضوع را پوشش دادند.

الویری افزود: درباره انحلال شوراها نیز خبرهایی می‌رسد که وقتی آنها را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم با واقعیت فاصله بسیاری دارد. سخنگوی وزارت‌کشور اعلام می‌کند هشت شورا منحل شده و ۲۸۳ نفر سلب عضویت شده‌اند اما اعلام نمی‌کنند این آمار برای پنج سال گذشته است.

وی ادامه داد: اتفاقاتی همانند جریان شورای‌شهر بابل باید به‌درستی مورد بررسی قرار گیرد و قطعا ما از هیچ خطایی نمی‌گذریم اما گذاشتن دام و طعمه در جوامع غیراخلاقی رواج دارد و انتظار می‌رود در جامعه اخلاقی جمهوری اسلامی چنین شیوه‌ای مشاهده و تبلیغ نشود.

رئیس شورای‌عالی استان‌ها با اشاره به جمعیت ۱۲۰ هزار نفری شورایی کشور افزود: اگر در این خانواده بزرگ تعداد انگشت‌شماری دستگیر شده‌اند اما تبلیغات و بزرگنمایی گسترده‌ای انجام شد این یعنی تضعیف شوراها مدنظر است. این در شرایطی است که امروز پیش از هر زمان دیگری مقابل توطئه خارجی نیازمند وحدت هستیم و خانواده شورایی کشور بیشترین کمک را در این حوزه می‌تواند انجام دهد.

وی به موضوع رد مصوبات شورا توسط دیوان عدالت اداری اشاره کرد و افزود: بعضا وضع مصوبات توسط دیوان عدالت اداری مجوز وارد شدن خسارت به درآمدهای شهرداری‌ها بود لذا با اعضای دیوان عدالت اداری جلسات متوالی برگزار شد و در چندین مساله مهم به تصمیمات بسیار خوبی رسیدیم و توانستیم جلوی ابطال برخی مصوبات را بگیریم. از جمله اخذ عوارض از ساختمان‌های نیمه‌کاره و رها شده و همچنین تابلوهای معرق تجاری که از ابطال مصوبه آنها جلوگیری کردیم که این مهم، با همفکری و موضع مناسب دیوان عدالت اداری محقق شد و در نهایت از کاهش هزاران میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری‌ها جلوگیری شد.

الویری تاکید کرد: درباره مدیریت یکپارچه شهری جلسات مختلفی با کمیسیون شوراهای مجلس داشتیم و روز گذشته نیز کمیته‌ای در همین زمینه تشکیل شد که امیدواریم با این تلاش‌ها تا پیش از پایان سال‌جاری درباره لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها که به دولت ارسال شده و همچنین مدیریت یکپارچه شهری به نتایج مناسبی برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز