خبرگزاری کار ایران

سرهنگ شرق خبر داد:

توقف خودرو و موتورسیکلت‌های آلاینده در استان البرز/با راننده متخلف برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۱۷۸

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از اجرای تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت های آلاینده و دودزا در این استان از صبح امروز سه شنبه خبرداد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ غلامعلی شرق در جمع خبرنگاران گفت: با توجه سفرهای گسترده و ترافیک سنگین و آلودگی هوا و فصل پاییز که سبب وارونگی هوا می شود یکی ازماموریت های ویژه پلیس برخورد با خودروهای آلاینده است.

وی خاطرنشان کرد: برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال اجرا می شود اما در 6 ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر درکلانشهر ها این ها با شدت بیشتری انجام می شود.

سرهنگ شرق گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی هرساله در فواصل مختلف سال به علت پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می کند.

وی بیان کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی در اجرای این اعمال قانون می شوند.

این مقام انتظامی گفت: چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی باشد وادامه حرکت آن سبب آلودگی بیشتر شود توقیف وبه تعمیرگاه منتقل تا نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان البرز افزود: طبق قانون، حرکت وسائط نقلیه دودزا اعم از خودرو و موتورسیکلت ممنوع بوده و این خودروها به پارکینگ منتقل می شوند.

وی گفت: خودروهای تولید سال 93 به بالا نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند اما تولید سال 93 به پایین حتما باید دارای معاینه فنی باشند.

سرهنگ شرق بابیان این که چنانچه خودرویی فاقد معاینه فنی باشد مبلغ 500 هزارریال جریمه خواهد شد، گفت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.

وی افزود: اکنون11 مرکز معاینه فنی خودرو دراستان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ ، 3 مرکز درنظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از ابتدای سال‌جاری تاکنون 15هزارو 685 خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی اعمال قانون شدند که این آمارنسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز