خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شیراز تاکید کرد؛

استفاده از خودروهای پاک تنها راه کاهش مصرف سوخت های فسیلی

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۰۶۶

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس استفاده از خودروهای هیبریدی را در کاهش مصرف سوخت های فسیلی و آلایندگی ها موثر دانست.

به گزارش ایلنا، مسعود رضایی با بیان اینکه استفاده از خودروهای هیبریدی امر مهمی در کشور به شمار می رود، افزود: واقعیت آن است که زمانی که ما از خودروهای هیبریدی استفاده کنیم مصرف سوخت فسیلی نیز به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با کاهش مصرف سوخت های فسیلی بخش اعظمی از آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن رفع می شود که این به نفع کشور خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت استفاده از خودروهای هیبریدی، تصریح کرد: باید تعداد استفاده از خودروهای هیبریدی چشمگیر باشد تا بتواند تاثیرگذاری خود را در کاهش مصرف سوخت های فسیلی و آلایندگی‌ها داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم حرکت خودروسازان داخلی به سمت تولید خودروهای پاک، یادآور شد: در شرایط فعلی لازم است تولیدات بازار خودرویی کشور نیز به سمت تولید خودروهای هیبریدی حرکت کند تا میزان استفاده از خودروهای بنزینی کاهش یافته به طوری‌که در کلانشهرهایی مانند تهران بتواند موثر واقع شود.

رضایی به ضرورت استفاده از موتورسیکلت‌های برقی نیز تاکید کرد و افزود:  امروزه این موتورسیکلت‌ها آلایندگی بیشتر از خودروهای شخصی دارند که اگر بتوانیم از موتورسیکلت‌های برقی نیز استفاده کنیم بدون شک گام مثبتی در کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی برداشته‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره سیاست‌های تشویقی برای واردات خودروهای هیبریدی، گفت: باید مشخص شود که چگونه این سیاست‌ها می‌تواند موثر واقع شود لذا باید کارشناسان مربوط نظرات خود را ارائه دهند تا نسبت به صفر شدن یا کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی اقدام مناسبی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز