خبرگزاری کار ایران

فرماندار ریگان مطرح کرد:

خسارت 50 میلیاردی توفان شن در ریگان/ 150 روستا در محاصره شن‌های روان/ 16 روستا خالی از سکنه شدند

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۸۵

گرد و غبار و توفان شن سالانه 50 میلیارد تومان به زیرساخت های شهرستان ریگان خسارت وارد می‌کند.

به گزارش ایلنا، فرماندار ریگان در مراسم معرفی رئیس جدید منابع طبیعی این شهرستان گفت: ریگان پس از خوزستان دومین نقطه در زمینه کانون بحران فرسایش بادی و ریزگردها در کشور است و تاکنون بر اثر گرد و غبار و توفان شن 16روستا خالی از سکنه شده و 150روستا نیز در محاصره شن‌های روان و گرد و غبار قرار  دارند.

امین باقری با اشاره به اقدامات لازم برای مهار ریزگردها و گردوغبار افزود: تاکنون 5 نقطه کانون بحران فرسایش بادی مالچ پاشی شده که با مساعد شدن هوا ، این نقاط افزایش می یابد.

معاون مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم گفت: طرح جف یا (احیای اراضی جنگلی تخریب شده) با کمک سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) و تسهیلات جهانی محیط زیست از سال 90 در شهرستان ریگان به منظور اشتغالزایی و توانمندسازی جوامع محلی  و بیابان زدایی آغاز شد و 58 روستا را زیر پوشش دارد.

فصیح زاده افزود: با اقدامات صورت گرفته جنگل دست کاشت 6 هزار هکتاری در ریگان ایجاد و از هجوم شن‌های روان به 60 روستای ریگان جلوگیری شد.

 در این مراسم عبدالمجید امیرزاده به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان معرفی و از خدمات بهزاد بارانی رئیس سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز