خبرگزاری کار ایران

باز هم بی‌احتیاطی‌ حادثه آفرین شد؛

آتش‌سوزی بیش از 2 هزار هکتار از جنگل‌های آمل/ عامل انسانی علت حادثه

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۵۱۲

آتش‌سوزی در جنگل‌های آمل بیش از 2 هزار و500 متر از عرصه‌های حاشیه جنگلی چپاس را به خاکستر تبدیل کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل گفت: عامل این آتش‌سوزی انسانی بوده که با بی‌احتیاطی در آتش زدن کاه شالیزار، با وزش بادهای گرم به سمت درختان جنگلی شعله ور و بخشی از جنگل‌های این روستا را دچار آتش سوزی کرد.

نعمت اله کوهستانی با بیان اینکه با حضور به موقع ماموران آتش‌نشانی آمل و نیروهای مردمی، پیشروی آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد، از کشاورزان حاشیه جنگل خواست به علت گرمای بیش از حد هوا و وزش بادهای گرم، که باعث شعله ور شدن آتش به دیگر نقاط و گسترده شدن وسعت آتش سوزی می‌شود، از آتش زدن کاه و باقی مانده از برداشت شالی خودداری کنند.

عصر شنبه نیز با بی احتیاطی یک فرد در حاشیه جاده هراز بخشی اندکی از جنگل‌های حاشیه این جاده واقع در کیلومتر 5 در آتش سوخت.

هفته گذشته نیز بخشی از جنگل های روستای تورانکلا در بخش امامزاده عبداله آمل دچار آتش سوزی شده که بی احتیاطی عامل انسانی علت اصلی بروز این حادثه بوده است.

80 هزارهکتار جنگل و 120 هزارهکتار مرتع در حوزه استحفاظی شهرستان آمل وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز