خبرگزاری کار ایران

خضری تاکید کرد؛

حمایت مجلس از طرح ساماندهی بازار خودرو/ نقش استفاده از خودروهای پاک در کاهش آلودگی هوا و تلفات جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۸۶۹

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت حمایت از طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس، گفت: این طرح علاوه بر کاهش آلودگی هوا به کاهش آمار مرگ و میر جاده ای منجر می شود.

 رسول خضری با تاکید بر ضرورت تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس گفت: موضوع آلودگی هوا و لزوم استفاده از خودروهای پاک  سال‌هاست که در مجلس مطرح بوده زیرا به طور مستقیم بر سلامت شهروندان و اقتصاد کشور تاثیرگذار است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث آلودگی هوا عوامل متحرک و ثابت دخیل هستند؛ عوامل متحرک خودروهایی است که به جهت آلایندگی بالا ضروری است از انرژی پاک استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: سوخت‌های فسیلی عامل اصلی آلودگی هوای کلانشهرها است که با وارونگی هوا آلودگی ها دو چندان می‌شود.

وی یادآور شد: در کشورهای مختلف دنیا ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه داده شده در حالی که در ایران شاهد ارائه خدمات ضعیف از سوی ناوگان حمل ونقل عمومی و در پی آن استفاده مردم از خودروهای شخصی هستیم.

خضری با تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه برای تولید خودروهای پاک، افزود: در این زمینه خودروسازها باید مورد حمایت قرار گیرند تا خودروهایی تولید شود که کمترین آسیب را برای محیط زیست داشته باشد؛ بدون شک مجلس نیز در این زمینه آماده همکاری است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: امروزه در قوانین مختلفی از جمله قوانین برنامه‌های توسعه تلاش شده تا به کاهش آلودگی هوا کمک شود اما متاسفانه کمتر از ٣٠ درصد این قوانین شکل اجرایی به خود گرفته است.

خضری ثمرات استفاده از خودروهای پاک را در ابعاد مختلف توصیف کرد و کفت: استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی می تواند علاوه بر کاهش آلودگی هوا، به ایمنی افراد کمک می کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم ادامه داد: ایران دومین کشور در جهان از نظر حوادث ترافیکی و جاده ای است به این معنی که بعد از بیماری‌های غیرواگیردار، خودروها دومین عامل مرگ و میر هستند که باید برای حل این معضل چاره‌ای اندیشیده شود.

وی یادآور شد: طرح ساماندهی بازار خودرو و توجه به تولید خودروهای هیبریدی و برقی جزو مواردی است که هم به حل مشکلات در حوزه آلودگی هوا و هم به استفاده از خودروهای ایمن کمک خواهد کرد بر این اساس باید هرچه سریع‌تر به نتیجه نهایی برسد؛ متاسفانه امروز شاهد هستیم حداقل استانداردها در تولید خودرو رعایت نمی شود این در حالی است که باید در بخش خودروسازی تحولات جدی رخ دهد.

خضری تصریح کرد: هر طرحی که در راستای کاهش آلودگی هوا و حمایت از خودروسازی باشد مورد تاکید و توجه نمایندگان خواهد بود اما مساله اصلی اجرای این قوانین است که بتواند شکل اجرایی به خود گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از قوانین به تنهایی کافی نیست بلکه باید اعتبارات و زیرساخت‌های آن برای اجرا فراهم شود تا با کمک همه دستگاه‌های مربوطه بتوان قوانین را اجرایی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز