خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

تعداد فوتی‌های مسمومیت الکلی هرمزگان به ۲۲ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۶۰۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تعداد فوتی‌های مسمومیت الکلی در بندرعباس به ۲۲ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایلنا حسین داودی گفت: تعداد فوتی‌های مسمومیت الکلی در بندرعباس به ۲۲ نفر افزایش یافت.

وی افزود: از چهارشنبه شب دو هفته پیش تا امروز ۲۶۸ نفر با علائم مسمومیت الکلی به سه بیمارستان شهید محمد‌ی و خلیج فارس و صاحب الزمان بندرعباس مراجعه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۱۰ نفر از مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها زن و مابقی مرد بوده اند که محدوده سنی این افراد از ۱۵ تا ۶۵ سال است و از این شمار تاکنون ۱۳۲ نفر دیالیز شده اند.

داودی با اشاره به بستری بودن ۶ نفر از مسمومان الکلی افزود: حال ۲ نفر از افراد مسموم شده وخیم است و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

وی گفت: یک نفر از مسمومان الکلی بینایی خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون ۲۴۰ نفر نیز ترخیص شدند.

داودی افزود: مراجعه زود هنگام به پزشک تاثیری زیادی در پیشگیری از عوارض این نوع مسمومیت دارد.

مهدی حسنی آزاد، رئیس بیمارستان شهید محمدی بندرعباس گفت: همه این افراد یا همراهانشان اذعان داشته اند که افراد مسموم شده، مشروبات الکلی دست ساز مصرف کرده‌اند.

سید اشکان طبیب زاده مدیرگروه اورژانس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: مشروبات الکلی مسموم ظرف شش تا ۱۲ ساعت موجب تاری دید، سفیدی میدان دید و کاهش میزان هوشیاری و تشنج می‌شود که افراد اگر فوری تحت درمان قرار نگیرند دچار از کار افتادگی کلیه و قلب می‌شوند.

طبیب زاده افزود: مصرف ۳۰ سی‌سی الکل مسموم، کوری همیشگی و مصرف ۵۰ سی‌سی الکل مسموم مرگ را بدنبال دارد که هرچه فاصله زمانی مسمومیت تا مراجعه به پزشک کوتاه‌تر باشد می‌توان از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز