خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان خبرداد:

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در قزوین/ هشدار به کشاورزان و دامداران استان

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۰۹۹

کارشناس هواشناسی استان قزوین پیش‌بینی کرد دمای هوای استان قزوین در روز‌های شنبه و یکشنبه به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش یابد.

به گزارش ایلنا، مهدی آخوندی گفت: از ظهر فردا تا روز یکشنبه با نفوذ زبانه‌های پرفشار، وزش باد‌های شدید شمالی، کاهش محسوس دمای هوا و در ارتفاعات شمالی استان پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

 آخوندی افزود: در این مدت با گذر امواج ناپایدار، افزایش ابر و در برخی از مناطق به ویژه نیمه شمالی استان بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: با توجه با افت دما، احتمال سرمازدگی برخی محصولات سبزی و سیفی به ویژه گوجه فرنگی در سطح منطقه نیز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه سرمازدگی محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند، از باغداران خواست برای جلوگیری از سرمازدگی، محصولات خود را برداشت کنند.

آخوندی همچنین به گلخانه داران، دامداری‌ها و مرغداری‌ها هشدار داد که سیستم‌های گرمایشی را روشن و نسبت به تنظیم دما و رطوبت اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: در این مدت با بارش باران و پدیده مه احتمال لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی وجود دارد.

آخوندی اضافه کرد: امروز صبح، آوج با ۹ درجه خنک‌ترین و ظهر دیروز رازمیان و قزوین با ۳۳ درجه گرمترین مناطق استان گزارش شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، در این مدت کمینه دمای هوای شهر قزوین ۱۴ درجه ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز