خبرگزاری کار ایران

فاضلی خبر داد:

حضور بانوان با پوشش سنتی در برخی ادارات و سازمان‌های سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۷۷۴

سیستان و بلوچستان استانی است که بانوان کارمند آن در برخی از ادارات، نهادها و سازمان‌ها با لباس سنتی و بومی در محل کار خود حاضر می‌شوند.

به گزارش ایلنا، ‌مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در شهرستان‌های استان پوشیدن لباس سنتی توسط بانوان کارمند اجرایی شده است، گفت: در شهرستان‌های دلگان و قصرقند بانوان و آقایان بدون هیچ محدودیتی با لباس‌های سنتی و بومی در محل کار خود حاضر می‌شوند و در مقاطع مختلف تحصیلی نیز استفاده از پوشش محلی در مدارس و دانشگاه‌ها بلامانع است‌.
 
فاطمه فاضلی با بیان اینکه استفاده از پوشش سنتی و بومی هنوز در مرکز استان (زاهدان) چندان اجرایی نشده است، افزود: اکنون در مرکز استان همانند قبل بانوان با پوشش اداری (مانتو، شلوار و مقنعه یا چادر) در محل کار خود حاضر می‌شوند و در مدارس دخترانه نیز با نظر مدیران مقاطع مختلف تحصیلی همچنان پوشش رسمی به‌عنوان لباس فرم دانش‌آموزان استفاده می‌شود‌.
 
وی افزود: با وجود این، خانم‌ها حمیرا ریگی، فرماندار شهر قصرقند، سهیلا بامری، شهردار چگردک شهرستان دلگان و مروه بانو جهانی، بخشدار سیب‌وسوران با لباس سنتی و محلی در سر کار خود حاضر می‌شوند‌.
 
فاضلی ادامه داد: بانوان استان مشکلی با استفاده از لباس‌های سنتی و محلی در محل کار خود ندارند به این شرط که ابتدا فرهنگسازی در این زمینه صورت بگیرد و بعد استفاده از این نوع پوشش در اداره‌ها اجرایی شود زیرا تعدادی از مردان نسبت به این موضوع حساسیت‌هایی دارند‌.
 
در سیستان و بلوچستان هم ‌اکنون نیز دانش‌آموزان پسر از لباس‌های محلی استفاده می‌کنند و حتی روز گذشته در فضای مجازی لباس فرم مدرسه‌ای غیردولتی در این استان به‌صورت گسترده منتشر شده بود که نشان می‌داد، مسئولان مدرسه به خانواده‌ها پیشنهاد داده بودند تا همه دانش‌آموزان از لباس‌های محلی استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز