خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان مرکزی هشدار داد:

کاربران هنگام دانلود مراقب اطلاعات بانکی خود باشند

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۰۶۸

رئیس پلیس فتای استان مرکزی از مردم خواست هنگام دانلود مراقب اطلاعات بانکی خود باشند.

به گزارش ایلنا، سرگرد احسان آنقی رئیس پلیس فتای استان مرکزی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد جرائم حوزه فضای مجازی در سطح استان مرکزی مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب افراد بوده است، گفت: یکی از راه‌های سرقت اطلاعات کاربران، ارسال بدافزار است که معمولاً در قالب فایل‌های ضمیمه شده به سیستم فرد قربانی نفوذ می‌کنند.

سرگردآنقی با اشاره به سرقت اطلاعات مهم بانکی و خصوصی کاربران با دانلود‌های مذهبی ایام محرم افزود: دریافت و دانلود فایل‌های مربوطه باید از سایت‌ها و منابع مطمئن صورت گیرد و نباید به سایت‌هایی که فاقد اصالت لازم‌اند، اعتماد کرد.

وی اضافه کرد: آگهی‌هایی که با موضوعات تور‌های زیارتی اماکن مقدسه، تهیه بلیط‌های رفت و برگشت و ... در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، صرفاً جنبه تبلیغ داشته و تضمینی برای کاربران وجود ندارد تا اطلاعات وارد شده آن‌ها در امان باشد، بنابراین نباید به این نوع آگهی‌ها توجه و اطمینان کرد.

سرگرد آنقی در پایان افزود: بهترین راه تهیه بلیط و انجام مسافرت‌های زیارتی در این ایام خرید از سایت‌های معتبر  ارائه شده از طریق منابع رسمی از قبیل: صدا و سیما، روزنامه‌های کثیرالانتشار و منابع معتبر  است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز